• یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402051509075
  • خبرنگار : 50177

رئیس دانشگاه لرستان:

قرآن کریم و نهج‌البلاغه شریف و قانون اساسی منشور هستند

قرآن کریم و نهج‌البلاغه شریف و قانون اساسی منشور هستند

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه لرستان گفت: اسناد بالادستی نظیر قرآن کریم و نهج‌البلاغه شریف و قانون اساسی و سایر اسناد بالادستی برای ما منشور هستند.

علی نظری امروز ۱۵ مردادماه در آیین افتتاح اندیشکده حکمرانی در دانشگاه لرستان که در محل سالن جلسات این دانشگاه برگزارشد، اظهار کرد: هدف از ایجاد این اندیشکده این است که د رمورد شیوه حکمرانی بیاندیشیم و آنچه تاکنون بوده را ارزیابی کنیم که چه کیفیتی داشته است؛ مزایا را تقویت و اشکالات را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: اسناد بالادستی نظیر قرآن کریم و نهج‌البلاغه شریف و قانون اساسی و سایر اسناد بالادستی برای ما منشور هستند و هدف از ایجاد قانون این است که نابسامانی‌ها را سامان داده و گسست‌ها و تفاوت‌ها از بین بروند.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه مسئولین مالی و مشاورین مالی نباید بخیل باشند و از آنها نباید مشورت گرفت، اظهار کرد: براساس قوانین باید حریم خصوصی افراد و مصالح و منافع دولت حفظ شود و این کاری هنرمندانه است.

نظری با بیان اینکه لرستان استانی سرشار از ظرفیت‌ها به ویژه نیروی انسانی است، گفت: ضرورت دارد که به این مزیت توجه ویژه شود.

رئیس دانشگاه لرستان بابیان اینکه دانشگاه‌های استان دارای ۶۰ هزار دانشجو، ۱۲۰۰ هیات علمی، ۱۵۰ دانش‌یار، ۱۴ استادتمام در دانشکده شیمی دانشگاه لرستان است، افزود: چنانچه این اساتید گردهم بیایند قطعا می‌توانند با هم‌افزایی و ارائه راهکار نظام مسائل استان را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه نیاز است رساله و پایان‌نامه‌های دانشجویی را به سمت مسائل مورد تقاضای جامعه سوق دهیم، بیان کرد: مسائلی همچون آب، محیط زیست و معادن که ضرورت دارد هنرمندانه آنها را حل کنیم.

نظری اضافه کرد: یکی از مشکلات لرستان آمار دقیق است که اندیشکده باید به آن ورود پیدا کند.

رئیس دانشگاه لرستان در ادامه با بیان اینکه هر استادی که بخواهد تبدیل وضعیت شود حتما باید ۶ ماه تا یک سال فرصت مطالعاتی را بگذراند، افزود: بهتر است این فرصت مطالعاتی را در مرکز پژوهش‌های مجلس و در موضوعات حقوقی، مالی، مدیریتی و ... سپری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha