• شنبه / ۹ تیر ۱۴۰۳ / ۲۱:۰۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403040906131
  • خبرنگار : 50176

معرفی ٣٠۵ فرد خاطی در آتش زدن مزارع کشاورزی لرستان به مراجع قضایی

معرفی ٣٠۵ فرد خاطی در آتش زدن مزارع کشاورزی لرستان به مراجع قضایی

ایسنا/لرستان مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از شناسایی و معرفی ٣٠۵ فرد خاطی در آتش سوزی‌های مزارع کشاورزی به مراجع قضایی در استان خبر داد. 

علی سالاروند امروز در جمع خبرنگاران گفت: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست استان با همکاری پرسنل جهاد کشاورزی با گشت و کنترل و پایش مزارع کشاورزی تاکنون ٣٠۵ نفر از افرادی که اقدام به آتش زدن کاه و کلش و پسماندهای کشاورزی کرده بودند را شناسایی و به دلیل ایجاد آلودگی و تهدید علیه بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی کردند.

سالاروند افزود: طبق ماده ۲۰ قانون هوای پاک انباشت پسماندهای بیمارستانی و صنعتی در معابر عمومی و فضای باز یا سوزاندن آنها و انباشتن پسماندهای خانگی و ساختمانی در معابر عمومی و فضای باز خارج از مکان‌های تعیین شده توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یا سوزاندن آن‌ها و همچنین سوزاندن بقایای گیاهی اراضی زراعی پس از برداشت محصول ممنوع بوده و متخلف حسب مورد به جزای نقدی درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان با اشاره به عواقب و تبعات منفی سوزاندن بقایای گیاهی یا به عبارتی کاه و کلش سوزی بر میکروارگانیسم‌های مفید خاک و ایجاد فقر خاک در اثر حذف هوموس آن و تاثیر منفی آتش زدن مزارع بر بافت خاک و از همه مهم‌تر آلودگی شدید هوا گفت: طی دو هفته اخیر  هشت متخلف که اقدام به آتش زدن کاه و کلش زمین‌های کشاورزی کردند، دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.

وی از همه کشاورزان عزیز خواست در این زمینه با ادارات  همکاری کرده و از آتش زدن بقایای گیاهی که دارای تبعات منفی بسیاری زیادی است، بطور جدی خودداری کنند. 

این مسئول همچنین از همه مردم خواست در صورت مشاهده تخلف ناشی از سوزاندن کاه و کلش، مراتب به ادارات حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی، پلیس ۱۱۰، بخشداری‌ها و دهیاری‌های محل خود اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۰۲:۴۹

خواهشا خواهشا در راه خدا اینارو مواخذه کنین که دیگه از این کارای غیر انسانی انجام ندن متاسفا ماهرسال بخاطر یه عده باید...هکتاز ار درختان بلوط کا منبع اکسیژن باید از دست بدیم بدون هر پرنده و جاندار که بی خانمان و میسوزن تو اتش باتشکر

avatar

تقصیر جهاد کشاورزی هست که با کشاورز همکاری نمیکنه

avatar
امروز ۱۴:۱۸

سمت حاج خیجی اسبستان و ماسور زیاد این کار رو انجام میدن صبح که بیدار میشیم پر حیات منزل از زغال و خاکستر پر میشه