• شنبه / ۳۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1402043119845
  • منبع : باشگاه دانشجویان

نشریه «ژنــوفیـــل» منتشر شد

نشریه «ژنــوفیـــل» منتشر شد

انجمن علمی دانشجویی ژنتیک بیوتکنولوژی دانشگاه شهید چمران اهواز، شماره هفتم نشریه «ژنوفیل» را منتشر کرد.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، «انقراض‌های عظیم»، «نقش دامپزشکان در حفظ گونه‌های حیات وحش از انقراض»، «خلاصه نقش دامپزشکان باغ وحش و حیات وحش»، «ایمنولوژیک انقراض»، «تلاش‌های زیست‌شناسان حفاظتی برای گونه‌های در حال انقراض» و «مطالعه موردی در مورد حفاظت؛ کاهش جهانی در جمعیت دوزیستان» از جمله مطالب و مقالاتی است که در این شماره می‌خوانیم.

مهرآفرین نکونام ـ سردبیر نشریه در بخشی از مطلب سخن سردبیر نوشته است: «آهنگ کلمه انقراض که اولین بار در سال ۱۸۱۳ در مقاله‌ای نوشته شده توسط ژرژ کوویه طبیعت‌گرای مشهور فرانسوی در قرن نوزدهم برای بیان رویدادهای ناگهانی که منجر به از بین رفتن تعداد زیادی از گونه‌ها به علـت حـوادث شدید و نابودکننده شده بودند و به‌صورت تناوبی در طول حیات زمین رخ داده بودند، مطرح شد، امروزه بسیار با گوش‌هایمان آشنا شده است.

انقراض، نه تنها برای نام بردن از پنج نابودی عظیم در تاریخ زمین‌شناسی! برای توصیف ششمین نابودی با عنوان انقراض ششم یا انقراض آنتروپوسـن کـه به لطف فعالیت‌های مخرب و آسیب‌زننده انسان‌ها به محیط زیست و گونه‌های زنده موجود در آن با بیشترین سرعت در حال حرکت است نیز استفاده می‌شود. فعالیت‌های کارخانه‌ای کشاورزی و دامپروری، صنعتی مصرف بی‌رویه سوخت‌های فسیلی، آلودگی جو و اکوسیستم‌های آبی همه و همه کره زمین را به سمتی سوق داده‌اند که انسان امروز شاهد حذف روزافزون گونه‌های گیاهی و جانوری منحصربه‌فرد از روی سیاره است.‌ هدف دانشجویان و تیم فعال نشریه «ژنوفیل» در این شماره اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی مغزهای جست‌وجوگر و پرتوان در مبحث انقراض بوده است.»

نشریه دانشجویی«ژنوفیل» به صاحب امتیازی انجمن علمی دانشجویی ژنتیک بیوتکنولوژی دانشگاه شهید چمران اهواز و مدیر مسئولی فاطمه آقاطبایی و سردبیری مهرآفرین نکونام منتشر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha