• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402042817996
  • خبرنگار : 30147

رئیس حفاظت محیط‌زیست شهرستان خواف:

شکارچیان در دامگاه خود به دام افتادند

شکارچیان در دامگاه خود به دام افتادند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان خواف از دستگیری شکارچیان غیرمجازی که اقدام به شکار پرندگان وحشی می‌کردند خبر داد.

سعید شفیعیان در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: در پی گزارش مردمی شکارچیان متخلفی که با سوء استفاده از تشنگی حیوانات و هوای گرم در کنار چشمه اقدام به شکار پرندگان وحشی می‌کردند، دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان خواف گفت: روز گذشته و در پی گزارش مردمی مبنی بر حضور شکارچیان و صدای شلیک گلوله در ارتفاعات شهرستان خواف، اکیپی متشکل از سه نفر از مأمورین یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان خواف به منطقه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: در نهایت دو نفر شکارچی متخلف دستگیر و به همراه یک قبضه اسلحه شکاری و مهمات آن و لاشه چهار پرنده از گونه‌های کبک و تیهو، کشف شده از ناحیه متخلفین، ضبط و به مرجع قضایی معرفی شدند.

شفیعیان گفت: هرچند متخلفین نسبت به جبران ضرر و زیان وارده اقدام کرده‌اند ولی برای رسیدگی جنبه عمومی جرم به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: بنا به قانون و نظر قاضی شکار و صید در ساعات و فصول مشخص ممنوع بوده و تا ۶ ماه حبس یا ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی خواهد داشت.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان خواف خاطرنشان کرد: ارتفاعات شمالی شهرستان خواف بیش از ۱۰۰ کیلومتر طول و دارای قللی به ارتفاع ۳۰۰۰ متر است.

وی گفت: ارتفاعات شمالی شهرستان خواف زیستگاه گونه‌هایی چون پلنگ ایرانی، قوچ و میش وحشی، کل و بز وحشی، کبک و تیهو است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست گفت: برای محیط‌بانان پرتلاش شهرستان پایش عرصه‌های طبیعی و حفاظت از محیط‌زیست شب، روز و تعطیل و غیر تعطیل تفاوتی برای انجام خدمت وجود ندارد.

شفیعیان تأکید کرد: حمایت‌ مردم از طبیعت ضامن باقی ماندن گونه‌های حیات‌وحش در زیستگاه‌های بکر و زیبای شهرستان خواف خواهد بود.

وی از مردم به عنوان حافظان اصلی محیط‌زیست یادکرد و افزود: از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده شکارچیان متخلف در طبیعت، بلافاصله موضوع را به نزدیک‌ترین واحد محیط‌زیست اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha