• سه‌شنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۲ / ۲۰:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402042717896
  • خبرنگار : 50093

استاندار خراسان رضوی:

امیدواریم مسیر ریلی خراسان رضوی به کشورهای آسیای میانه فراهم شود

امیدواریم مسیر ریلی خراسان رضوی به کشورهای آسیای میانه فراهم شود

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: امیدوارم مسئولان بتوانند با استفاده از ۲ ظرفیت خراسان رضوی که وجود بارگاه امام رضا(ع) و تلاقی این استان در کریدور شمال به جنوب کشور و دسترسی به آب‌های آزاد چابهار است، شرایط ایجاد مسیر ریلی در این استان برای ارتباط با کشورهای آسیای میانه را فراهم کنند.

یعقوبعلی نظری، امروز ۲۷ تیر ماه در دومین نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: موقعیت خراسان رضوی در ارتباط با صادرات و ترانزیت یک موقعیت بسیار خوب و استثنایی است. مهم‌ترین ویژگی خراسان رضوی وجود امام رضا(ع) است که یک انگیزه قوی برای تمام سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند که در جوار آن حضرت به فعالیت اقتصادی بپردازند.

وی با اشاره به سایر ظرفیت‌های خراسان رضوی برای جذب سرمایه‌گذاران گفت: خراسان رضوی نقطه تلاقی کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق که نقطه بسیار با اهمیتی از نظر فعالیت‌های اقتصادی است، محسوب می‌شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به افتتاح مسیر ریلی افغانستان از خراسان رضوی تصریح کرد: مسیر ریلی افغانستان اخیرا از خراسان رضوی آغاز به کار کرده و به سمت هرات ادامه و در مراحل بعدی به عمق کشور افغانستان ادامه پیدا خواهد کرد. ظرفیت ریلی سرخس نیز یک ظرفیت مهم ریلی برای ارتباط با کشورهای آسیایی میانه محسوب می‌شود.

نظری یادآور شد: با توجه به عقب‌ماندگی‌هایی که در شرق کشور موجود وجود دارد و تمام مسئولان بر آن مشرف هستند، امیدوارم مسئولان بتوانند با استفاده از ۲ ظرفیت خراسان رضوی که وجود بارگاه منور امام رضا(ع) و تلاقی این استان در کریدور شمال به جنوب کشور و دسترسی به آب‌های آزاد چابهار است شرایط ایجاد مسیر ریلی در این استان برای ارتباط با کشورهای آسیای میانه را فراهم کنند. تمام پروژه‌هایی که در طول این مسیر قابل طراحی است می‌تواند تبدیل به یک طرح جامع زیرساختی در شرق کشور شود که طرحی قابل دفاع است.

وی بیان کرد: خراسان رضوی می‌تواند پروژه‌های مشترکی با منطقه آزاد چابهار برای ایجاد یک رابطه موثر و هدفمند و آغاز ارتباط چابهار با کشورهای هدف، تعریف و اجرایی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha