• دوشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403073023556
  • خبرنگار : 71038

اعتراض برابر سفارت آمریکا در موریتانی در حمایت از غزه و جبالیا

اعتراض برابر سفارت آمریکا در موریتانی در حمایت از غزه و جبالیا

تجمع اعتراض آمیز در مقابل سفارت آمریکا در نواکشوت پایتخت موریتانی در حمایت از مردم فلسطین برگزار شد.

به گزارش ایسنا، تعدادی از مردم موریتانی با برپایی تجمع اعتراض آمیز در مقابل سفارت آمریکا در نواکشوت، ضمن اعلام حمایت از «مقاومت و پیروی از راه رهبران شهید آن»، به تظاهرات علیه اسرائیل و آمریکا پرداخته و همبستگی خود را با مردم غزه و جبالیا که بیش از یک سال است که با ماشین ظلم رژیم صهیونیستیِ تحت حمایت آمریکا مواجه شده و در معرض جنگ و نسل کشی رژیم صهیونیستی قرار دارند، اعلام کردند. 

این تظاهرات توسط «ابتکار دانشجویی برای مقابله با نفوذ صهیونیست‌ها و دفاع از آرمان‌های عادلانه» (یک سازمان غیردولتی) برگزار شد، و شرکت‌کنندگان در آن شعارهایی در حمایت از غزه و مقاومت فلسطین سر دادند. 

تظاهرکنندگان واشنگتن را به «شراکت در جنگ و نسل کشی غزه» متهم کردند و از دولت موریتانی خواستند سفیر آمریکا را اخراج و روابط خود را با کشور حامی اسرائیل قطع کند. 

تظاهرکنندگان همچنین با برافراشتن پرچم های موریتانی و فلسطین و بنرهایی که حاوی خواستِ آنها جهت پایان دادن به نسل کشی بود، ضمن قدردانی از نقش مقاومت فلسطین، بر لزوم حرکت مردم در راهپیمایی ها و تظاهرات روزانه در مقابل سفارتخانه های کشورهای حامی اشغالگری اسرائیل تا پایان جنگ نسل کشی تأکید کردند.

بر اساس  گزارش های منتشر شده در رسانه های موریتانی در این تجمع یکی از تظاهرکنندگان که« فاطمه بنت باب» نام داشت با قرائت بیانیه ای گفت که شهدا موتور محرک ما هستند و با زوال تروریسم که آمریکا و یارانش و حکام منافق عرب نماینده و مصادیق آن هستند، آزادی نزدیک است. 

وی با بیان اینکه اشغالگری حتی اگر تمام دنیا نیز از آن حمایت کنند قابل تحمل نخواهد بود، گفت که شهادت السنوار فلسطین را به آزادی نزدیک تر خواهد کرد؛ زیرا مقاومت، هزاران نفر مانند او را به دنیا خواهد آورد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha