• سه‌شنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402042717626
  • خبرنگار : 50081

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی خبر داد

برگزاری بیش از ۱۰۰۰ برنامه فرهنگی با شعار «زیر خیمه‌ات کتاب می‌خوانیم» در ایام محرم

برگزاری بیش از ۱۰۰۰ برنامه فرهنگی با شعار «زیر خیمه‌ات کتاب می‌خوانیم» در ایام محرم
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: ۱۴۴۵ برنامه فرهنگی توسط حسینیه کتاب اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در ایام محرم و با شعار «زیر خیمه‌ات کتاب می‌خوانیم» برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر سبزیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در ایام محرم، اظهار کرد: این سازمان به مناسبت ایام محرم برنامه‌های استانی در نظر گرفته است که برپایی حسینیه کتاب با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مانند مقتل‌خوانی، نوحه‌خوانی، معرفی کتاب و پرده‌خوانی، برگزاری محفل شعری با حضور شاعران با موضوع «سرایش شعر؛ عاشورا و ماه محرم»، برگزاری مسابقه پویش خوانش مجازی کتاب پیشنهادی نفس‌المهموم از محدث قمی، رونمایی از کتاب دیوان حماسه عاشورا تالیف دکتر آیتیاز جمله برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: همچنین ۱۴۴۵ برنامه فرهنگی توسط حسینیه کتاب اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در ایام محرم تدارک دیده شده است که با شعار «زیر خیمه‌ات کتاب می‌خوانیم» برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های پیشنهادی سطح شهرستانی و کتابخانه‌ای، خاطرنشان کرد: فضاسازی و سیاه پوش کردن فضای کتابخانه‌ای، برگزاری محافل ادبی و شعرخوانی با حضور شاعران، برگزاری سلسه جلسات مطالعاتی و بصیرت‌افزایی با موضوع عاشورا و قیام امام حسین(ع)، برگزاری نشست‌های کتابخوان و برگزاری و برپایی حسینیه کتاب مانند مقتل‌خوانی و نوحه‌خوانی از جمله برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به شمار می‌رود.

سبزیان تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در سطح کتابخانه‌های عمومی، مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، نمایشنامه‌خوانی از کتب مرتبط، زیارت عاشورا با حضور اعضاء و مخاطبان کتابخانه‌های عمومی، معرفی کتاب در نماز جمعه، مساجد و حسینیه‌ها با همکاری ائمه جمعه و جماعت، اجرای طرح منبر کتاب که ویژه برنامه‌های کودک مانند قصه‌گویی و نقاشی است نیز از دیگر برنامه‌های این نهاد محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha