• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402042616725
  • خبرنگار : 50455

امام جمعه قم:

عزاداری ما باید لرزه به اندام شمرها و یزیدهای زمان بیندازد

عزاداری ما باید لرزه به اندام شمرها و یزیدهای زمان بیندازد

ایسنا/قم تولیت حرم مطهر بانوی کرامت تاکید کرد: عزاداری ما ضمن اینکه سنت‌های دیرینه را حفظ می‌کند باید لرزه به اندام شمرها و یزیدهای زمان بیندازد؛ این را باید باور داشته باشیم که اگر ما خدا، دین خدا و ولی خدا را یاری کنیم خدا هم ما را یاری خواهد کرد و بر دشمنان پیروز خواهیم شد.

به گزارش ایسنا به نقل از آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در گردهمایی هیات های مذهبی استان قم که شامگاه ۲۶ تیرماه در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه عزاداری‌های ما و هیات گردانی‌های ما وقتی ارزش و اعتبار دارد که هویت داشته باشد، اظهار کرد: پیام، پرچم و برنامه‌های هیات باید نشان دهنده هویت آن هیات باشد و این هویت هم باید هویت حسینی و عاشورایی باشد.

امام جمعه قم با بیان اینکه ما بنا نیست از نظر رفتاری جوری رفتار کنیم که کسی هویت ما را نفهمد، اظهار کرد: امام حسین علیه السلام از ابتدای حرکتشان خود و دودمان‌شان را معرفی کردند؛ راه، هدف و صف‌بندی خود را مشخص کردند و فرمودند مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است و مثل منی هرگز با کسی مثل یزید بیعت نمی کند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امام حسین علیه السلام چراغ هدایت ما هستند، گفت: چراغ هدایت را در جایی نصب می کنند که افراد راه گم کرده و یا افرادی که در معرض گم کردن راه هستند راه درست را پیدا کنند و گمراه نشوند.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های هیات‌های مذهبی به روز بودن است، گفت: کسانی که در عاشورا به روز نبودند و امام را به موقع یاری نکردند بعد از اینکه امام به شهادت رسیدند پشیمان شدند و بعد توابین نام گرفتند که قیامشان هیچ تاثیری هم نگذاشت.

سعیدی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب امسال روی مساله تبلیغ تاکید زیادی کردند، افزود: تبلیغ اختصاص به علما و روحانیون ندارد بلکه همه افرادی که قلم و تریبون دارند و به نوعی تاثیرگذار هستند باید تبلیغ کنند حتی در بیان احکام شرعی به مسائل روز توجه شود.

وی با بیان اینکه باید شمر، عمرسعد و یزید زمان خود را بشناسیم و در مقابل آنها امام زمان خود را یاری کنیم، افزود: اگر امروز هم از ترس شمرها، عمرسعدها و یزیدها سکوت کنیم مانند همان توابین آن زمان خواهیم بود که پشیمانی ما هم سودی نخواهد داشت.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت تاکید کرد: عزاداری ما ضمن اینکه سنت‌های دیرینه را حفظ می‌کند باید لرزه به اندام شمرها و یزیدهای زمان بیندازد؛ این را باید باور داشته باشیم که اگر ما خدا، دین خدا و ولی خدا را یاری کنیم خدا هم ما را یاری خواهد کرد و بر دشمنان پیروز خواهیم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha