• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402042616366
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

استاندار کرمانشاه:

ماه محرم غرفه‌های جهادتبیین در کرمانشاه برپا می‌شود

ماه محرم غرفه‌های جهادتبیین در کرمانشاه برپا می‌شود

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه خواستار برپایی غرفه‌های جهاد تبیین با حضور افراد آگاه و خوش فکر طی ماه محرم در استان شد.

محمدطیب صحرایی در نشست برنامه‌ریزی فرهنگی ماه محرم که با حضور جمعی از مدیران و فعالان فرهنگی استان برگزار شد، اظهار کرد: ماه محرم بهترین فرصت برای تبلیغ دین و ارزش‌های اسلامی است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه اقناع و بصیرت افزایی نوجوانان و جوانان در این ماه باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، افزود: این استان دارای ۳۷۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است و تمام دستگاه‌های فرهنگی باید آموزش و پرورش را در امر تربیت همراهی کنند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به قیام امام حسین(ع)، تصریح کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) برای احیا امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و ماه محرم بهترین فرصت برای احیای این فریضه الهی است.

وی با بیان اینکه مردم استان کرمانشاه از دیرباز عاشق و دلداده امام حسین(ع) بوده‌ اند، گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و آمادگی افکار مردم در این ماه بیش از هر زمان دیگری فرصت برای تبلیغ احکام دین فراهم است.

صحرایی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی باید به صورت ویژه در این ایام پیگیری و انجام شود، گفت: لازم است برپایی غرفه‌های جهاد تبیین در ایام ماه محرم در نقاط مختلف شهر کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته و پاسخگوی شبهات مردم و بویژه نوجوانان و جوانان باشد.

وی اضافه کرد: برای انجام این کار لازم است از افراد خوش فکر و با اندیشه و آگاه به اطلاعات استفاده شود تا نیاز مراجعه کنندگان را پاسخگو باشند. همچنین با توجه به گستردگی شهر کرمانشاه نباید این غرفه ها محدود به نقاط خاصی شود.

صحرایی عنوان کرد: در مسیر برپایی غرفه‌های جهاد تبیین باید سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه برادران و خواهران، بسیج دانشجویی و اساتید، گروه‌های مردمی و جهادی، سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه، اوقات و امور خیریه و... مشارکت خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha