• دوشنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402041912285
  • منبع : نمایندگی ایلام

معاون دانشگاه ایلام:

دانشگاه‌ها برای حل مشکلات منطقه کار مشترک انجام دهند

دانشگاه‌ها برای حل مشکلات منطقه کار مشترک انجام دهند

ایسنا/ایلام معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام بر انجام تحقیقات مشترک در زمینه چالش‌های منطقه در دانشگاه‌های استان تاکید کرد.

دکتر «علیرضا تاب» در جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی منطقه ۵ پژوهش و فناوری کشور در دانشگاه ایلام اظهار کرد: در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آوران دانشگاه‌ها در گذشته یک شرکت دانش بنیان داشتیم و حالا در یک سال به ۵ شرکت رسید  و به زودی به ۷ شرکت خواهد رسید.

وی گفت: واحدهای نوآوری و فناوری در گذشته ۲۴واحد و حالا به ۵۰ واحد افزایش پیدا کرده و  ما موفق شدیم مرکز علم و تعاون در راستای مهارت‌افزایی و تولید تشکیل دهیم تا دانشجویان به طور مستقیم از آموزش وارد فاز تولید و رفع نیازمندی‌های استان شوند و مشکلات و ظرفیت‌های استان را پوشش بدهند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام از عملیاتی نشدن مصوبات، مشخص نبودن ماموریت دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه مشترک، نبود آیین نامه یکسان شبکه آزمایشگاهی(عدم همکاری بین دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری در زمینه آزمایشگاهی)، عدم همخوانی برخی چارت‌ها از جمله دفتر ارتباط با جامعه و صنعت و lT با شرح وظایف آن‌ها و ضعیف بودن همکاری بین دانشگاهی از چالش‌های پیش روی شورا عنوان کرد.

تاب بر انعقاد تفاهم نامه همکاری چندجانبه بین دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوران پارک های علم و فناوری منطقه، انجام تحقیقات مشترک در زمینه چالش های منطقه (گردوغبار خشکسالی سیل و آسیب های اجتماعی)، به اشتراک گذاشتن منابع کتابخانه پژوهش و فناوری،  بومی کردن فناوری های نوین در بخش کشاورزی ، تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه ها و مراکز آموزش و پژوهشی منطقه ، برگزاری کارگاه‌های آموزشی پژوهشی برای ارتقا سطح دانش اعضای هیات علمی و دانشجویان در زمینه‌های مختلف و راه‌اندازی سامانه مشترک جهت تسهیل در تعاملات منطقه‌ای تاکید کرد.

خبرنگار: زهرا شهبازی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha