• دوشنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402041912258
  • منبع : نمایندگی ایلام

پیشنهاد رئیس دانشگاه ایلام برای راه اندازی نمایشگاه دائمی فناوری در مرز مهران

پیشنهاد رئیس دانشگاه ایلام برای راه اندازی نمایشگاه دائمی فناوری در مرز مهران

ایسنا/ایلام رئیس دانشگاه ایلام پیشنهاد کرد نمایشگاه دائمی فناوری در مرز مهران راه‌اندازی شود.

دکتر «طاهر علی‌محمدی» در جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی منطقه ۵ پژوهشی و فناوری کشور در دانشگاه ایلام اظهار کرد: جهان امروز به سرعت دچار تغییر و تحول است اگر ملت ها به سمت این تحولات حرکت نکنند خواه ناخواه ملت ها تحت تاثیر تحولات جهان قرار می گیرند و تحولات بر آنها تحمیل می شود. لازمه عقلانی این است که خود ملت ها خودشان به دنبال تحول در ساختار خودشان افکار و  بینش خود باشند.

وی گفت: همانطور که حضرت امام بارها فرمودند که دانشگاه مبدا همه تحولات است، مبدا اصلی این تحول نخبگان دانشگاهی هستند و مقام معظم رهبری بارها فرموده اند هدف غائی انقلاب تحقق تمدن نوین اسلامی است و به تعبیر کامل‌تر تحقق تمدن نوین اسلامی ایرانی است، این آرمان و هدف به دست ما دانشگاهیان است.

رئیس دانشگاه ایلام تصریح کرد: ریل‌گذاری دانشگاه باید به گونه‌ای باشد که سمت و سوی تحولی را که ایجاد می کند به تحقق تمدن نوین اسلامی منجر شود.

علی‌محمدی ادامه داد: نوع آموزش و کیفیت آموزش از یک سو و انجام پژوهش و رفتن به سوی فناوری از سوی دیگر در واقع چیزی است که موجب تحقق و یا عدم تحقق آرمان‌ها می‌شود و نکته مهم این است که چقدر علم را تولید کنیم و چه نوع علمی را تولید کنیم چراکه اگر دانشگاه علم نافع تولید کند هم مشکلات جامعه حل می‌شود و هم شاهد تولید ثروت خواهیم بود و این ثروت موجب استقلال کشور در همه حوزه‌ها خواهد شد.

وی تاکید کرد: علم نافع هویت‌ساز است و تولید این علم نیازمند یک آموزش موثر و پژوهش مناسب است.

رئیس دانشگاه ایلام با تاکید بر اهمیت دادن به مسائل زیست محیطی و منطقه ای پیشنهاد کرد که مجلات مشترک در یک حوزه با حضور اساتید منطقه پنج راه‌اندازی  و از آن نشریات و مجلات برای بین المللی شدن حمایت شود.

علی‌محمدی پیشنهاد کرد:  یک پایگاه برای تمامی داده در رابطه با متخصیصین و تحقیقات آنها برای دسترسی آسان راه اندازی، خوشه فناوری و تکمیل زنجیره‌های مکمل در منطقه تشکیل و از راه اندازی نمایشگاه دائمی فناوری در مرز مهران حمایت شود.

خبرنگار: زهرا شهبازی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha