• چهارشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402040704544
  • خبرنگار : 50187

دبیرکل انجمن سنگ استان کرمان اعلام کرد

استخراج و فرآوری سالانه ۵۷۰ هزار تن سنگ‌های تزئینی و ساختمانی در کرمان

استخراج و فرآوری سالانه ۵۷۰ هزار تن سنگ‌های تزئینی و ساختمانی در کرمان

ایسنا/کرمان دبیرکل انجمن سنگ استان کرمان با اشاره به بیش از ۸۵ پروانه بهره‌برداری و ۱۱۸ پروانه اکتشاف در حوزه سنگ گفت: در این بخش بعد از اصفهان و یزد در رتبه سوم کشور قرار داریم و ذخایر استان کرمان ۱۰۰ میلیون تن است و سالیه ۵۷۰ هزار تن استخراج و فرآوری صورت می‌گیرد.

صادق نخعی امروز هفتم تیرماه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان کرمان که به صورت مجازی با رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای هدف برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمان با داشتن ۴۲ ماده معدنی به بهشت زمین شناسی ایران مشهور است و یکی از پتانسیل‌های استان سنگ‌های تزئینی و ساختمانی است.

وی با اشاره به بیش از ۸۵ پروانه بهره‌برداری و ۱۱۸ پروانه اکتشاف در حوزه سنگ افزود: در این بخش بعد از اصفهان و یزد در رتبه سوم کشور قرار داریم و ذخایر استان کرمان ۱۰۰ میلیون تن است و سالیه ۵۷۰ هزار تن استخراج و فرآوری صورت می گیرد.

نخعی بیان کرد: در سال گذشته ۱۸۵ میلیون دلار صادرات سنگ ساختمانی به ۱۶ کشور داشتیم که سهم استان کرمان ۱۰.۴ درصد بوده است.

دبیر کل انجمن سنگ استان کرمان گفت: در سنگ‌هایی مثل مرمریت، تراورتن، چینی، گرانیت و مرمر ظرفیت خوبی برای توسعه صادرات به کشورهای مختلف وجود دارد.

وی افزود: حلقه مفقوده در این بخش، معرفی محصول به کشورهای هدف است و این مسئولیت به عهده رایزنانی بازرگانی است.

نخعی تصریح کرد: انجمن سنگ استان کرمان با محوریت افزایش سهم صادراتی از پنج سال قبل علاوه بر برندسازی و ایجاد دفاتر و نمایشگاه‌های دائمی در گرجستان، قطر، روسیه و کردستان عراق فعالیت داشته و موجب افزایش سهم صادراتی استان شده است.

به گزارش ایسنا، دلفاردی از فعالان اقتصادی جنوب کرمان نیز در این نشست گفت: جنوب استان کرمان در تولید بسیاری از محصولات سرآمد و رتبه های اول کشور را دارد اما نتوانستیم از این توانمندی و موهبت الهی درست استفاده کنیم و بهره‌وری کافی وجود ندارد.

وی افزود: سال گذشته قریب به ۳۰۰ هزار تن صادرات محصولات گلخانه‌ای ۲۲۰ هزار تن صادرات محصولات سبزی و جالیزی از جنوب کرمان انجام شده است.

دلفاردی با بیان اینکه در مرکبات ۵۰۰ هزار تن تولید داریم، گفت: همه این کارها بدون فعالیت نظام مند و برنامه‌ریزی بوده اما به دلیل جذابیت محصولات جنوب کرمان، به صورت خودجوش با همه مشکلات توانستیم حجم قابل قبولی صادرات داشته باشیم.

وی تصریح کرد: وجود رایزنان اقتصادی می‌تواند سرعت پیشرفت ما را بالا ببرد و انتظار داریم محصولات ما را در کشورهای هدف معرفی کنند و برگزاری نمایشگاه‌ها، تورهای کشاورزی و ... از موارد کمک کننده است و باید سلیقه و نیاز کشورهای هدف به ما معرفی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha