• پنجشنبه / ۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402040100274
  • خبرنگار : 30147

رئیس آب و فاضلاب شهرستان کلات خبر داد

آغاز عملیات اجرایی هفتمین پروژه آبرسانی کلات

آغاز عملیات اجرایی هفتمین پروژه آبرسانی کلات

ایسنا/خراسان رضوی رئیس آب و فاضلاب شهرستان کلات گفت: هفتمین پروژه تعویض خط انتقال و حفاری منبع آبی جدید روستای آبگرم کلات شروع شد.

رضا رمضان پور در گفت و گو با ایسنا از شروع هفتمین پروژه آبرسانی شهرستان کلات در کمتر از یک‌سال خبر داد و افزود: هفتمین پروژه تعویض خط انتقال و حفاری منبع آبی جدید روستای آبگرم شروع شد.

وی تصریح کرد: با توجه به مطالعاتی که در گذشته انجام شده امور آبفای شهرستان کلات بحران‌های خشکسالی و سیلاب را به فرصت تبدیل نموده و توانسته چندین پروژه از جمله حفاری یک حلقه چاه دستی در شهر کلات با اعتبار یک میلیارد تومان به دلیل کاهش دبی چشمه قدیم، تعویض خط روستای شورستان با اعتبار ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به دلیل فرسودگی خط انتقال قدیم و اضافه شدن چند روستا در انتهای خط انتقال که نیاز به افزایش سایز لوله بود را به پایان برساند.

رئیس آب و فاضلاب شهرستان کلات همچنین خاطرنشان کرد: چاه سازندی مطالعاتی با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان با هدف تأمین آب شرب کلات و روستاهای مجاور آن با جمعیت برخوردار ۱۴ هزار نفر، تعویض شبکه فرسوده روستای تقی‌آباد و ساخت یک مخزن ۲۰۰ مترمکعبی با اعتبار ۳.۵ میلیارد تومان، تعویض و ایمن‌سازی خط انتقال روستای قلعه نو با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان که به دلیل تخریب و خسارت به خط انتقال ناشی از سیلاب‌های گذشته باعث قطعی متعدد آب در بحران سیل می‌شد و جمعیتی برخوردار آن ۱۰۰۰ نفر بود، حفر چاه کتیبه شهر کلات با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان با هدف تأمین آب شرب شهر کلات و جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر را پوشش می‌دهد و در نهایت پروژه آب روستای آبگرم با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان که به دلیل فرسودگی خط انتقال و کاهش دبی منابع آبی و پاسخگو نبودن حجم آب منبع قدیم انجام شد و جمعیت برخوردار آن ۸۰۰ نفر هستند از دیگر پروژه‌های انجام شده و در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه امید داریم طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان امسال چندین پروژه آبرسانی جدید را شروع کنیم، از نشت‌یابی بخشی از شبکه توزیع آب شرب شهرستان کلات خبر داد و افزود: شناسایی و مهار نشتی خطوط انتقال و شبکه آب‌رسانی نقش مؤثری در تأمین پایدار آب شرب مشترکین دارد.

رمضان پور اعلام کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و هدر رفت بالا در شبکه‌های توزیع آب شهر کلات، هماهنگی‌های لازم با مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد شرکت آبفای خراسان رضوی به عمل آمد و اکیپ نشت‌یابی با حضور در این شهرستان اقدام به نشت‌یابی بخشی از شبکه توزیع کرد.

وی با بیان اینکه پس از بررسی‌های به عمل آمده ۶ فقره نشتی و شکستگی پنهان کشف شد، به تأثیر عواملی همچون شکستگی خطوط اصلی، شبکه‌های توزیع، انشعابات غیر مجاز، نشت انشعابات کنتورها در هدررفت آب اشاره کرد و گفت: پرسنل امور آبفا شهرستان با اقدامات نشت‌یابی در خردادماه توانستند از هدر رفت یک لیتر آب در ثانیه جلوگیری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha