• چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۱:۲۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402033120112

مدیرعامل نیروگاه مفتح همدان:

نیروگاه مفتح می‌تواند تا ۲۰ سال دیگر کار کند/ برج خشک شماره ۲ تابستان ۱۴۰۳ وارد مدار می‌شود

نیروگاه مفتح می‌تواند تا ۲۰ سال دیگر کار کند/ برج خشک شماره ۲ تابستان ۱۴۰۳ وارد مدار می‌شود

ایسنا/همدان مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح با پیش‌بینی اینکه تابستان سال آینده برج خشک شماره ۲ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: ظرفیت نیروگاه ۱۰۰۰ مگاوات است و پیش‌بینی ما این است این نیروگاه تا ۲۰ سال دیگر نیز بتواند کار کند.

عبدالمجید دیناروند با تأکید بر اینکه روزهای گرم سال مصادف با اوج مصرف انرژی توسط مردم و صنایع است و باید در مصرف برق صرفه‌جویی صورت گیرد، اظهار کرد: ترویج فرهنگ استفاده بهینه از برق لازمه افزایش سطح آگاهی در تولیدکننده و مصرف‌کننده است و امیدواریم یک زمینه فرهنگی درست بین آحاد مردم ایجاد شود تا مردم بدانند با کارهای کوچک می‌توان از مصرف بی‌رویه جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه در فصل تابستان نیروگاه متمرکز بر بهره‌برداری است و کارکنان به جایی نمی‌روند و فصل تعمیراتی ما در اواخر اردیبهشت‌ماه به اتمام می‌رسد، افزود: از ۱۵ خرداد اگر اشکالاتی وجود داشته باشد، بررسی می‌شود و دوره پر فراز و نشیب سه ماهه تابستان برای تولید آغاز می‌شود و در صورت وجوو مشکلاتی نیروها برای حل آن با تمام وجود ایثارگری می‌کنند.

دیناروند تصریح کرد: در زمستان مشکلات خاص خود را داریم و برای اینکه فشار گاز کم نشود، از مازوت استفاده می‌کنیم و بار دیگر تأکید می‌کنم مصرف سوخت در نیروگاه به میل و رغبت ما نیست.

وی ادامه داد: اگر به سلیقه بنده باشد دوست دارم گاز مصرف کنم چراکه هم راحت‌تر و هم پاک است اما باز هم عده‌ای ما را تحت فشار قرار می‌دهند؛ آسمان این شهر واقعاً آبی و زیباست و صحبت‌های برخی افراد اغراق‌آمیز است.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح خاطرنشان کرد: ایستگاه هواشناسی کبودراهنگ هیچ صحبتی از مشکلات نیروگاه نکرده و آن شهر فقط ۱۱ روز آلودگی آن هم به علت وجود گردوغبار داشته است.

دیناروند تأکید کرد: هیأت ژاپنی به نیروگاه آمدند و از دیدن توانایی‌های نیروگاه مفتح پس از این همه سال شوکه شدند و از لحاظ تعمیرات تجهیزات ما می‌توانیم حتی ژاپنی‌ها را کمک کنیم. تیم ژاپنی آمد و از ما الگوبرداری می‌کند، آیا این اتفاق افتخارآمیز در گام دوم انقلاب قابل اهمیت و بزرگ نیست؟

دیناروند در ادامه گفت: ۷۷ درصد پرسنل بومی هستند و فراخوان برای جذب نخبگان استانی منتشر شده است و هم‌اکنون ۱۷ نخبه استان در نیروگاه فعالیت می‌کنند. برای کسانی که تمایل دارند در نیروگاه فعالیت کنند یک آزمون استخدامی متمرکز قرار داده شده است.

مدیرعامل نیروگاه مفتح مطرح کرد: در هیچ مدل نیروگاهی دو مدل خشک و تر در کنار هم قرار نگرفته است و در هیچ نرم افزاری این مدل برج ایرانی‌ با این راندمان ترسیم نشده و ژاپنی‌ها از این مدل خاص ما الگو برداری کردند و برای همدان بسیار افتخارآمیز بود.

وی همچنین بیان کرد: این نیروگاه در سال گذشته رتبه اول کل نیروگاه‌های کشور در زمینه تولید و سلامت اداری را کسب کرد و قدمتی ۳۰ ساله دارد.

دیناروند با بیان اینکه در آخرین تعمیرات اُورهالی که انجام شد، صددرصد تعمیرات با توان همکاران این شرکت در چهاردیواری نیروگاه اتفاق افتاد و اتفاقی بی‌سابقه در قدمت ۳۰ ساله این نیروگاه بود، اظهار کرد: از همین تریبون به همکارانمم تبریک عرض می‌کنم، ار شرکت‌های دیگر با ارقام بالا به دنبال جذب تکنیسین‌های ما هستند تا در تعمیرات تجهیزاتشان آنها را کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه آب مصرفی نیروگاه به چاه‌ها وابسته نیست و از چاه‌های زیرزمینی هیچ برداشتی برای نیروگاه نداریم، تأکید کرد: آب بسیار محدودی که از چاه‌های زیرزمینی برداشت می‌شود، تنها برای انجام مسائل شرعی چون وضو است.

دیناروند بیان کرد: ۲۰۰۰ مترمکعب آب در ساعت از فاضلاب تصفیه شده و پساب وارد نیروگاه می‌شود با این حجم اصلاً نیازی به استفاده از آب شرب یا بقیه منابع نداریم.

وی اشاره کرد: از سال ۹۵ در مصرف واحد ۱ حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد نسبت به واحد مقابل یعنی واحد ۲ ظرفیت صرفه‌جویی ایجاد شده و این موضوع پس از نصب برج خشک اتفاق افتاده است و پیش‌بینی می‌شود که تابستان سال آینده برج خشک شماره ۲ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

دیناروند تصریح کرد: ظرفیت نیروگاه ۱۰۰۰ مگاوات است و پیش‌بینی ما این است این نیروگاه تا ۲۰ سال دیگر نیز بتواند کار کند و این قدمت با ایجاد راندمان و جذب انرژی و سوخت استاندارد و تولید آن رخ داده است.

مدیرعامل نیروگاه مفتح خاطرنشان کرد: سال گذشته وعده‌ درست درآمد و خاموشی نداشتیم، دقت در تعمیرات و دقت در بهره‌برداری و همت همکاران و همچنین مصرف بهینه برق از سوی مردم این شهامت را به من می‌دهد که بگویم نیروگاه با حداکثر توان تولیدی هیچ خاموشی به مردم در تابستان تحمیل نمی‌کند و قطعی برق در تابستان رخ نخواهد داد.

دیناروند همچنین مطرح کرد: در راستای اثبات حرف‌هایمان در رابطه با محیط زیست ۱۳۲ هزار درخت در نیروگاه موجود است و ۱۰۰ هزار قلمه جدید در سال جدید اضافه شده است و ۲.۵ تن گلبرگ گل محمدی در نیروگاه موجود است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha