• یکشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402032113276
  • خبرنگار : 50107

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد:

تعیین علت حریق‌های سنگین یک هفته تا ۱۰ روز زمان می‌برد

تعیین علت حریق‌های سنگین یک هفته تا ۱۰ روز زمان می‌برد

ایسنا/خراسان رضوی معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد گفت: تعیین علت حریق‌های سنگین در بهترین حالت بین یک هفته تا ۱۰ روز زمان می‌برد، زیرا نمایندگان بیمه و کارشناسان آتش‌نشانی باید حضور پیدا کنند.

علی نجفی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت ساکنان منازل خسارت دیده از آتش‌سوزی انبار لوازم خانگی در شهرک الزهرا(س) اظهار کرد: مسائل مربوط به بیمه به بعد از بررسی علت حریق منوط می‌شود. علت حریق در آتش‌سوزی‌های سنگین در بهترین حالت بین یک هفته تا ۱۰ روز زمان می‌برد، زیرا نمایندگان بیمه و کارشناسان آتش‌نشانی باید حضور پیدا کنند.

وی بیان کرد: شهرداری در حوزه معاونت محیط زیست و خدمات شهری و آتش‌نشانی تا مرحله اطفاء و کارشناسی‌های بعدی که علت حریق را مشخص کنند، وظیفه داشته است. در شب حادثه مدیریت بحران اعلام آمادگی کرد که حاضر است سوله بحران را برای اسکان موقت ساکنان منازل در اختیار آن‌ها قرار دهد تا وضعیت آنها تعیین تکلیف شود و مالک عامل حادثه مکانی را برای آن‌ها اجاره کند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد گفت: یکی از املاک وضعیت خطری داشت و از نظر ایمنی استقرار در آن صلاح نبود که با  دستور مرجع قضایی پلمب شد تا حادثه‌ای را به دنبال نداشته باشد.

نجفی در خصوص مجوز داشتن انبار عنوان کرد: با وضعیتی که در محل مشاهده کردم، قطعا انبار تاییدیه آتش‌نشانی نداشته است. همسایگان عنوان کردند که در محل مخزن گازوئیل نیز وجود دارد که ما بررسی کردیم اما موردی مشهود نبود، البته انبار گازوئیل در حوزه کاری ما نیست و تعزیرات و نیروی انتظامی باید ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه مسائل قانونی در حوزه کاری ما نیست، تصریح کرد: ساکنان باید از مسبب این قضیه یعنی مالک انبار از طریق مرجع قضایی شکایت کنند. بیمه ابزار کمکی برای مالک است و تا هر میزانی بیمه بتواند پوشش می‌دهد اما مابقی را مالک باید جبران خسارت کند. معمول بر این است مالک مکانی را برای افراد خسارت‌دیده اجاره می‌کند تا وضعیت ملک آن‌ها مشخص شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha