• جمعه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401112821333
  • خبرنگار : 50310

امام جمعه خرم‌آباد مطرح کرد:

ضرورت رعایت حجاب و عفاف در جامعه

ضرورت رعایت حجاب و عفاف در جامعه

ایسنا/لرستان نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: حضور حماسی ملت ایران در روز ۲۲ بهمن بر سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی افزود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی بیست و هشتم بهمن در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: مردم می‌دانند که نظام اسلامی ما در کارهای اساسی و زیرساخت‌ها خوب عمل کرده و خدمات گسترده و فراوانی با وجود دفاع مقدس و تحریم‌های بین المللی انجام داده است.

وی با بیان اینکه گرچه می‌دانیم برخی کمبودهای در جامعه وجود دارد اما این موارد نباید کارهای اساسی نظام را زیر سؤال ببرد، بیان کرد: برخی از فتنه گران سعی در توطئه دارند اما هرچه زمان می گذرد فهم و درک فتنه گران از حقایق موجود جامعه فاصله بیشتری می گیرد و در نزد مردم بی جایگاه می‌شوند.

شاهرخی با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور چین تصریح کرد: انتظار می‌رود که مسئولان با اجرای توافق نامه های انجام شده گام‌های بلندی در رشد اقتصادی کشور بردارند.

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: مردم لرستان از مسئولان انتظار دارند در خصوص پادگان فرهنگی تاریخی ۰۷ اقدام اساسی انجام دهند و کاری کنند که هم حق ارتش پرداخته شود و هم این مجموعه برای استفاده عموم باقی بماند که لازم است در این جهت روشنگری شود.

وی با اشاره به ضرورت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی گفت: مردم ایران قبل از اسلام و بعد از اسلام همیشه از فضیلت حجاب و عفاف برخوردار بودند و مردم باید بدانند که حجاب امری شرعی و قانونی است و همه باید این موضوع را رعایت کنند.

شاهرخی با بیان اینکه بحث حجاب و عفاف نباید ابزاری برای تنازع و درگیری شود، بیان کرد: قانون باید در تمام موارد رعایت شود و حجاب نیز امری قانونی و شرعی است و عدم توجه به آن حرکتی مجرمانه است.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: خانواده ها و شوراهای امر به معروف و تمام دستگاه ها باید در این راستا تلاش کنند و رعایت حجاب و عفاف در همه جا شرعی و قانونی است.

وی ادامه داد: آمرین به معروف و ناهیان از منکر با زبان خوش مردم را به حجاب و عفاف دعوت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به عفو عمومی و تخفیف نسبت به زندانیان و افرادی که در اغتشاشات اخیر نقش داشتند از جانب مقام معظم رهبری گفت: این حکمت پدرانه از طرف ایشان انجام شد و افرادی که از ناآگاهی و جهل در اغتشاشات افتادند باید توجه داشته باشند که باردیگر در دام تبهکاران نیفتند.

وی در فرازی از خطبه های نماز جمعه با اشاره به عید بزرگ مبعث مسلمانان اظهار کرد: محور دینداری در خانواده سرپرست خانواده است که ممکن است گاهی پدر و گاهی مادر باشد و در خانواده بزرگ مؤمنین و مؤمنات از زمان بعثت تاکنون و حتی قبل از بعثت رسول اعظم محمد مصطفی(ص) بودند و هستند.

وی با تأکید بر لزوم گرامیداشت این روز بزرگ افزود: محور تبلیغ دین مبین اسلام پیامبر گرامی اسلام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha