• سه‌شنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۰:۳۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401112519651
  • خبرنگار : 50597

بهره‌برداری از طرح بهارستان در ۱۰ روستای شهرستان محلات

بهره‌برداری از طرح بهارستان در ۱۰ روستای شهرستان محلات

ایسنا/مرکزی با حضور جمعی از مسئولان، بهره‌برداری از طرح بهارستان در ۱۰ روستای شهرستان محلات انجام شد.

به گزارش ایسنا، ۲۵ بهمن‌ماه با حضور نماینده مردم شهرهای محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستان، تعدادی از پروژه‌های توزیع برق روستایی محلات به بهره‌برداری رسید.

دکتر علیرضا سلیمی، نماینده مردم شهرهای محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: امروز شاهد بهره‌برداری از تعدادی پروژه روستایی در حوزه برق و بنیاد مسکن بودیم. با توجه به مصوبه مجلس در مورد تخصیص قیر رایگان، نهضت آسفالت در روستاها به راه افتاده است. در اکثر روستاهای شهرهای محلات و دلیجان، حجم زیادی آسفالت ریخته شده است که فرمانداری، بخشداری و بنیاد مسکن نقش بسیاری در اجرایی شدن این پروژه ها داشته اند.

وی ادامه داد: با توجه به مصوبه مجلس در طرح بهارستان، در دو سال اخیر ۲۵۰ میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده و حدود ۴۹۰ روستا در این دو سال این پروژه را نهایی کردند. البته کار به سرعت در حال پیگیری است. اجرای طرح بهارستان در ۱۰ روستای محلات و بیش از ۱۰ روستای دلیجان صورت گرفته است. پیش‌بینی‌ شده بود که این طرح طی ۳ سال در کل کشور انجام شود که با توجه به شتاب این طرح در استان مرکزی، پیش‌بینی می‌شود که در سال آینده در استان به اتمام برسد.

وی افزود: طرح تعویض شبکه انتقال برق یا همان کابلی شدن شبکه تقریباً در تمام روستاهای استان انجام شده است. با پیگیری‌های صورت گرفته، یک بالابر به شهرستان محلات و یک بالابر به دلیجان تعلق گرفته است. در گذشته برای جابجایی یک تیر برق باید چند دستگاه درگیر می‌شدند که با انجام طرح بهارستان، بسیاری از معضلاتی که روستاها با آن مواجه بودند، برطرف شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه سازندگی کارهای خوبی صورت گرفته است و در آینده گام‌های بلندتری بر خواهیم داشت. در طرح آبرسانی به روستاها کارهای فوق‌العاده‌ای انجام شده است که نشان می‌دهد تلاش مسئولین در راستای خدمت‌رسانی به مردم ادامه دارد.

جواد صفری، مدیر توزیع برق شهرستان محلات نیز در این مراسم گفت: در سال‌های اخیر، اقدامات بسیار زیادی در حوزه برق شهرستان محلات صورت گرفته است که به برکت انجام این پروژه‌ها، در این مدت، خاموشی‌ها تقریبا به صفر رسیده است و با وجود بارش‌های اخیر، کمترین میزان خاموشی در استان را داشته‌ایم.

وی با اشاره به اجرای طرح بهارستان در روستاهای کوه سفید، امیرآباد بزیجان، سعادت آباد بزیجان، مزور، حاجی آباد خورهه، آبگرم، یکه چاه و عیسی آباد شهرستان محلات، اظهار کرد: برای این طرح‌ها ۲۶ میلیارد ریال هزینه شده است که با تامین ۱۰ میلیارد ریال، این طرح در روستای طایقان انجام خواهد شد. امیدواریم در سال آینده، این طرح در تمامی روستاهای شهرستان محلات انجام شود.

وی با اشاره به هزینه بالغ بر ۷۸ میلیارد ریال اعتبار در شبکه برق شهرستان محلات، گفت: اصلاح و بهینه‌سازی ۷ هزار متر شبکه روشنایی معابر بلواری در سطح شهرستان محلات با اعتبار ۶۷۵ میلیون تومان، نصب ۴ دستگاه کلید هوشمند در شبکه مدیریت برق با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال و احداث شبکه فیبر نوری از پست فشارقوی باقرآباد تا اداره برق محلات با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال، از پروژه‌های مدیریت توزیع برق شهرستان محلات بوده است.

وی ادامه داد: احداث پست توزیع در انتهای کوی مطهری با اعتبار ۴ میلیارد ریال، احداث پست توزیع در کوی بعثت با اعتبار ۶ میلیارد ریال و احداث شبکه فشار ضعیف جهت تامین برق متقاضیان جدید با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، از دیگر پروژه‌های شهرستان محلات بوده است.

در این مراسم، از بالابر جدید توزیع برق شهرستان محلات در روستای مزور رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha