• جمعه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۰:۱۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401112116088
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به بارش برف و باران در استان کهگیلویه و بویراحمد

هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به بارش برف و باران در استان کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از هشدار سطح نارنجی نسبت به بارش برف و باران در این استان خبر داد.

«ولی بهره مند» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه با توجه به آخرین نقشه های هواشناسی تا روز شنبه ۲۲ بهمن آسمان استان کهگیلویه و بویراحمد قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و غبار صبحگاهی پیش بینی می شود، گفت: این سامانه بارشی از بامداد روز یکشنبه ۲۳ بهمن ماه تا صبح روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

وی این سامانه در مناطق سردسیری و ارتفاعات استان کهگیلویه و بویراحمد به شکل برف و در مناطق گرمسیری این استان به شکل باران خواهد بود، افزود: بارش برف و باران، رعد و برق احتمال کولاک برف، رخداد مه، کاهش دید و احتمال تگرگ از مخاطرات این سامانه بارشی است که کل استان کهگیلویه و بویراحمد را فرا می‌گیرد.

این کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: لغزندگی جاده ها، احتمال کولاک و برف در مسیرهای کوهستانی، احتمال انسداد محورهای روستایی در اثر شدت بارش برف یا باران، جاری شدن روان آب، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال اختلال در تردد و عبور و مرور و فعالیت‌های عمرانی، احتمال خسارت به بخش کشاورزی، احتمال ریزش بهمن و احتمال اختلال در انتقال منابع انرژی بویژه برق و گاز در پی این سامانه پیش بینی می شود.

بهره مند تصریح کرد: توصیه می شود در مدت فعالیت این سامانه بارشی از سفرهای غیر ضروری پرهیز شود و در صورت لزوم مجهز به ادوات زمستانی باشید، از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو اجتناب کنید، دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان آمادگی لازم را داشته باشند، در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها توقف و تردد نکنید، آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری و دهانه پل ها پاکسازی شوند.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهر لنده با بیشینه دمای ۱۶.۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر مارگون با کمینه دمای منفی ۵ درجه سانتی گراد سردترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha