• سه‌شنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401110403002
  • خبرنگار : 50042

فرماندار رشت:

فضای حاکم بر دانشگاه‌ها مطالبه‌گری و نقد منصفانه است

فضای حاکم بر دانشگاه‌ها مطالبه‌گری و نقد منصفانه است

ایسنا/گیلان فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه همواره فضای حاکم بر دانشگاه‌ها فضای عقلانیت، ایمان، مطالبه گری و نقد منصفانه بوده است، گفت: دانشجویان هوشیار کشورمان به درستی متوجه طرح خطرناک استکبار در ضربه به نظام اسلامی در اتفاقات اخیر شدند.

حمیدرضا امام‌پناهی امروز، ۴ بهمن ماه در جلسه کمیسیون دانشجویی شهرستان رشت، با یادآوری نقش مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی در شکوفایی همه‌جانبه کشور، اظهار کرد: تاسیس واحدهای جدید دانشگاهی و رشد چشمگیر تعداد دانشجویان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نشان از اهمیت بسیار بالای دانشگاه و دانشجو در جمهوری اسلامی دارد.

فرماندار شهرستان رشت با بیان این موضوع که همواره فضای حاکم بر دانشگاه‌ها فضای عقلانیت، ایمان، مطالبه گری و نقد منصفانه بوده است، افزود: یکپارچگی قشر دانشگاهی در مخالفت با آشوب‌های اخیر برای دشمنان درس‌آموز بود. دانشجویان هوشیار کشورمان به درستی متوجه طرح خطرناک استکبار در ضربه به نظام اسلامی و نقش تجزیه طلبان و بدخواهان ایران در اتفاقات اخیر شدند.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام الله چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و مشارکت هر ساله دانشجویان در برگزاری برنامه‌های گرامیداشت این ایام، گفت: علی‌رغم میل دشمنان، این‌بار نیز شکوه جشن انقلاب را در دانشگاه‌ها خواهیم دید.

امام پناهی با تاکید بر برگزاری دانشجومحور مراسم دهه فجر و فضاسازی محیط آموزشی، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، برگزاری جلسات تبیینی، تشکیل نشست‌های فرهنگی و کرسی‌های آزاد اندیشی، مسابقات کتابخوانی و رقابت‌های ورزشی را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در بزرگداشت ایام الله دهه فجر برشمرد.

فرماندار رشت ضمن تشکر از دست اندرکاران و مجریان برگزاری سالم و به دور از حواشی کنکور سراسری و اشاره به احتمال ظهور و گسترش همه گیری سویه‌های جدید ویروس کرونا، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری کلاس‌ها، آزمون‌های پایان ترم و محیط‌های خوابگاهی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه تقریبا همه خانواده‌ها فرزندانی در آموزش و پرورش یا دانشگاه‌ها دارند، بر اهمیت جایگاه آموزشی، پرورشی و فرهنگی این اماکن نیز تاکید کرد و خواستار جبران آسیب‌های علمی، پرورشی و تربیتی ناشی از دو سال تعطیلی کلاس‌های حضوری در ایام همه گیری ویروس کرونا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha