• جمعه / ۲۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401102315507
  • خبرنگار : 50598

دری نجف آبادی:

انقلاب اسلامی هیچگاه شکست نخواهد خورد زیرا زیر سایه اهل بیت است

انقلاب اسلامی هیچگاه شکست نخواهد خورد زیرا زیر سایه اهل بیت است

ایسنا/مرکزی امام جمعه اراک گفت: این انقلاب هیچگاه شکست نخواهد خورد زیرا زیر سایه اهل بیت است.

آیت الله دری نجف آبادی، ۲۳ دیماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک با تاکید بر اینکه تقوا ارزشمندترین سرمایه دنیا و آخرت است، تصریح کرد: تقوا موجب صیانت انسان از انحرافات و آلودگی هاست و باعث می شود در برابر شیاطین، نفس اماره و دشمنان اسلام بایستیم. حصار تقوا را حفظ کردن یعنی حصار اسلام را حفظ کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به روز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ولادت امام خمینی(ره) و روز مادر افزود: در قرآن آمده است که قبل از اسلام، حضرت مریم و آسیه همسر فرعون به حد کمال رسیده اند. پس از اسلام نیز حضرت فاطمه زهرا(س) سیده نسا عالمیان معرفی شده است. 

امام جمعه اراک با بیان اینکه شخصیت تراز امیرالمونین، حضرت زهرا(س) است، اظهار کرد: امام عصر(عج) می‌فرمایند که مادر بزرگوارمان حضرت فاطمه زهرا(س) برای من اسوه حسنه است. اینکه قرآن کریم می‌فرماید ما به شما کوثر داده‌ایم یعنی وجود مبارک حضرت زهرا(س) را به عالمیان عطا کرده ایم.

وی با بیان اینکه ما اگر بخواهیم الگویی برای همه جهانیان در تمام ابعاد معرفی کنیم، آن الگو وجود مبارک فاطمه زهرا(س) است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران چیزی جز پیروی از مکتب باعظمت کربلا و عاشورا و مکتب امام باقر(ع) و امام صادق(ع) نیست.

امام جمعه اراک افزود: مردم به این انقلاب بیش از ۳۰۰ هزار شهید تقدیم کرده اند. این انقلاب هیچگاه شکست نخواهد خورد زیرا زیر سایه اهل بیت است.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) همیشه اول برای همسایگان دعا می کرد و دارایی و زندگی خود را برای یتیمان و فقرا وقف می کرد، تصریح کرد: وقف در دنیای اسلام را به حضرت زهرا(س) و اهل بیت نسبت می‌دهند. فاطمه کانون انسانیت، محبت، عفاف، حجاب، وفاداری، ولایت‌مداری و وقف در راه نیازمندان و یتیمان است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) آمد تا بار دیگر مایه حیات بشریت شود اظهار کرد: امثال امام خمینی(س) در مکتب محمد و آل محمد(ص) پرورش یافته اند.

امام جمعه اراک با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که می فرماید ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است و پشتوانه ای است که ولایت رسول الله آسیب نبیند، افزود: به همین دلیل است که مقام معظم رهبری می فرمایند جهاد تبیین را جدی بگیرید و باید همه در همه سطوح جامعه جهاد تبیین را جدی بگیریم و عملیاتی کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: سیاستمداران حقه باز غربی چگونه به خود اجازه می‌دهند به ولایت فقیه توهین کنند؟ اسلام همیشه به حضرت مریم و مسیح و مسیحیان احترام گذاشته است حالا آنها چطور وحشیانه ترین شکنجه ها و حملات را در اسرائیل و امریکا و باقی کشورها نسبت به مسلمان ها انجام می‌دهند؟

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: در واتیکان زن بدحجاب را راه نمی دهند آن‌وقت شما چطور مردم ما را به بی بند و باری و فساد و هرزگی و هم‌جنس‌بازی دعوت می کنید؟ بایدن می گوید امریکا باغ دنیاست و بقیه دنیا جنگل است؛ این توهین به تمام مردم دنیاست. 

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه دشمنان می‌گویند اسلام تماما خشونت است، تصریح کرد: اسلام دین برکت و رحمت و مهربانی است و می گوید دشمن ظالم و یاور محروم باشید. سران غرب حامی خشونت هستند که جنگ جهانی اول و دوم را راه انداخته اند و تمام دنیا را به آتش کشیدند، سوریه، فلسطین، یمن و افغانستان را اشغال کردند و و جنایت های بی‌شماری را در این کشورها انجام دادند.

امام جمعه اراک با طلب صبر برای خانواده های افراد کشته شده در سانحه رانندگی گردنه نقره کمر تفرش، خطاب به رانندگان اظهار کرد: در موقع رانندگی احتیاط کنید و وقتی وسیله نقلیه شما ایمنی لازم را ندارد در برف و سرما در جاده حرکت نکنید.

آیت الله دری نجف آبادی در پایان از تمامی مردم کشور خواست که در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

مردم اراک و دیگر شهرهای استان پس از اقامه نماز جمعه، در اعتراض به توهین نشریه فرانسوی شارلی ابدو به مرجعیت و حریم ولایت، با حضور در خیابان راهپیمایی کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha