• چهارشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401102114464
  • خبرنگار : 50042

فرماندار رشت عنوان کرد

آمادگی متولیان بهداشتی رشت برای تزریق دزهای یادآور واکسن کرونا

آمادگی متولیان بهداشتی رشت برای تزریق دزهای یادآور واکسن کرونا

ایسنا/گیلان فرماندار شهرستان رشت متولیان امر بهداشت و درمان شهرستان را آماده تزریق و تکمیل دزهای یادآور واکسن کرونا دانست و گفت: توجه عمومی به این امر بخصوص در مورد شهروندان با بیماری زمینه ای از اهمیت بالایی برخوردار است.

حمیدرضا امام‌پناهی امروز، ۲۱ دی ماه در کمیسیون بهداشت شهرستان رشت، امنیت بهداشتی مردم را مهم توصیف و بر حساسیت دستگاه های نظارتی، بهداشتی و درمانی در این زمینه تاکید کرد.

فرماندار رشت با اشاره به شدت‌گیری دوباره همه گیری کرونا در جهان، اظهار کرد: با وجود عملکرد درخشان کادر بهداشتی و درمانی کشورمان در کنترل سویه‌های گوناگون این بیماری، اما همچنان مقابله با این ویروس از موضوعات با اهمیت در سلامت عمومی بوده و نیازمند اهتمام جدی در رعایت نکات بهداشتی می باشد.

وی با بیان اینکه از مجموع ۸۰۳ هزار و ۳۳۳ نفر جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان تاکنون ۷۷.۸۸ درصد دز اول، ۷۴.۶۷ درصد دز دوم، ۴۷.۵۴ درصد دز سوم و ۴.۳۳ درصد دز چهارم را دریافت کرده اند، خاطرنشان کرد: متولیان امر بهداشت و درمان شهرستان آماده تزریق و تکمیل دزهای یادآور واکسن کرونا بوده و توجه عمومی به این امر بخصوص در مورد شهروندان با بیماری زمینه ای از اهمیت بالایی برخوردار است.

امام پناهی با اشاره به اینکه در تامین داروی آنفلوانزا نیز مشکلی وجود نداشته و اقلام دارویی به اندازه کافی موجود است، بیان کرد: تاکنون ۴۰۳۵ نفر از گروه های آسیب پذیر، توسط شبکه بهداشت در برابر این بیماری واکسینه شده اند.

فرماندار رشت با اشاره به تصور سخت درگیر بودن حدود ۸۰ روستای مرکز استان با مشکلات مرتبط با آب شرب و تاکید بر اراده موجود برای رفع محرومیت ها در این زمینه، گفت: با تامین هزینه مورد نیاز از محل اعتبارات ملی شاهد کیفیت بخشی به آب شرب شهری و روستایی رشت خواهیم بود و اقدامات موثری در این زمینه در حال انجام است.

وی امنیت غذایی و بهداشتی جامعه را مهم توصیف کرد و از شهرداری، اداره اماکن و شبکه بهداشت خواست تا در هماهنگی با معاونت عمرانی فرمانداری، نسبت به شناسایی و ساماندهی گاری کبابی های فعال اقدام کنند و افزود: ارائه خوراک توسط گاری کبابی ها از سنن قدیمی و بخشی از هویت فرهنگی این شهر بوده و ضروری است تا با نظارت های بهداشتی، نگرانی مصرف کنندگان در این زمینه رفع شود.

امام پناهی با اشاره به لزوم کنترل موارد خطرآفرین، بر ساماندهی و واکسیناسیون سگ های بلاصاحب و پایش مناطق برای شناسایی زنجیره گسترش هاری توسط حیوانات مختلف تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha