• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401101912270
  • خبرنگار : 50180

استاندار کرمانشاه:

برای ارتقاء سلامت اداری باید کار را از آموزش و پرورش شروع کنیم

برای ارتقاء سلامت اداری باید کار را از آموزش و پرورش شروع کنیم

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: اگر بخواهیم سلامت اداری دستگاه‌ها بالا ببریم، باید کار را از آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان به عنوان مدیران و مسئولان فردای جامعه شروع کنیم.

محمدطیب صحرایی، امروز (19 دی) در نشست تخصصی مدیران کل و مسئولان ادارات آموزش و پرورش قطب 4 کشوری(کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان، ایلام و خوزستان) در استانداری کرمانشاه، با بیان اینکه هیچ چیز به اندازه تعلیم و تربیت ارزشمند نیست، اظهار کرد: اگر در جامعه دستگاه تعلیم و تربیت توانمند پای کار باشد، همه مشکلات قابل حل شدن است، اما اگر در همه حوزه‌های دیگر قوی باشیم، ولی دستگاه تعلیم و تربیت توانمند نداشته باشیم، نمی‌توانیم از بحران‌ها سربلند بیرون بیاییم.

 وی یکی از شاخص‌های تفکیک اسلام ناب از اسلام آمریکایی را تفاوت بین نگاه اجتماعی و فردی عنوان کرد و افزود: اسلام ناب بیش از آننکه نگاه فردی به جوامع داشته باشد، نگاه اجتماعی دارد، در حالیکه اسلام آمریکایی فردگرایی را رشد داده و نگاه اجتماعی به جوامع را نادیده می‌گیرد.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم بیشتر از اینکه نگاه فردی داشته باشد، دید اجتماعی نسبت به انسان‌ها دارد، لذا باید نگاه اجتماعی قرآن را به جامعه تسری بدهیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مسیر سعادت جامعه از اجتماع می گذرد، گفت: اگر بخواهیم در آینده جامعه توانمند داشته باشیم، باید روی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف جسمی، روحی، روانی و عاطفی کار کنیم.

وی در ادامه تربیت را معلم محور و مربی محور برشمرد و با بیان اینکه باید روی ارتقای مداوم معلم‌ها کار کنیم، گفت: معلم‌ها باید دائما در جریان تربیت باشند و به علوم تربیتی روز مجهز شوند تا بتوانند کارایی لازم را سرکلاس درس داشته باشند.

صحرایی همچنین با بیان اینکه باید نقش خانواده را در نظام تعلیم و تربیت پررنگ کنیم، گفت: تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان در سایه همراهی خانه و مدرسه اتفاق خواهد افتاد، لذا برای تربیت صحیح دانش‌آموزان باید خانه و مدرسه به هم نزدیک شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha