• پنجشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401101509642
  • خبرنگار : 50233

تردد روان در راه‌های استان سمنان

گزارش ایسنا از بارش اولین برف زمستان در شهر سمنان+تصاویر

گزارش ایسنا از بارش اولین برف زمستان در شهر سمنان+تصاویر
تصاویر: سمنان و مهدیشهر

ایسنا/سمنان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به بارش برف و باران در جاده‌های این استان از رانندگان خواست برای عبور از محورهای این استان تجهیزات ایمنی و زمسانی و از جمله زنجیرچرخ را به همراه داشته باشند.

احسان منصورکیایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: علی‌رغم بارش برف و باران در اکثر نقاط استان، براساس تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های راهداری استان، تردد در همه محورهای این استان به صورت روان در جریان است.

وی از بارش برف و باران پراکنده در اکثر مناطق تحت پوشش این اداره کل خبر داد و تاکید کرد: توصیه می شود رانندگان برای عبور از محورهای این استان و خصوصا محورهای کوهستانی و شمالی استان تجهیزات زمسانی را به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه داشتن زنجیر چرخ برای عمور از محورهای برف‌گیر و گردنه های استان الزامی است افزود: در حال حاضر براساس دوربین های پایش تصویری و گزارش های راهداران استان تردد در همه جاده های استان روان است.


مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در پاسخ به پرسشی در خصوص ممنوعیت احتمالی تردد در برخی محورهای استان گفت: به جز محور شاهرود- رامیان و اولنگ که به علت عدم ایمنی مسدود است و همچنین ممنوعیت تردد موتورسیکلت ها در محور تهران،سمنان و مشهد که از ظهر روز گذشته آغاز و تا صبح شنبه ۱۷ دی‌ماه ادامه دارد، ممنوعیت دیگر در محورهای این استان وجود ندارد. البته در محور پرتردد تهران-سمنان-شاهرود تردد موتورسیکلت های انتظامی و امدادی نیز بلامانع است.

گزارش ایسنا از بارش اولین برف زمستان در شهر سمنان+تصاویروی تصریح کرد: در حال حاضر در اکثر جاده های کوهستانی و شمالی استان شاهد بارش برف و باران هستیم. البته با تلاش راهداران و دستگاه های مسوول، تردد در همه این محورهای مواصلاتی به ‌روال عادی در جریان است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از تمامی کاربران جاده و خصوصا رانندگانی که قصد تردد در محورهای این استان و خصوصا محورهای ارتباطی برف گیر را دارند، حتما پیش  از سفر خودروی خود را بررسی و تجهیزات زمستانی مورد نیاز را با خود داشته باشند.
هشدار پلیس راه در خصوص لغزنده بودن راه ها

رئیس پلیس راه استان نیز از لغزنده بودن بسیاری از محورها در این استان خبر داد.

 سرهنگ موسی بزرگی 15 دی‌ماه با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان سمنان اظهار کرد: داشتن زنجیر چرخ برای تردد در جاده‌های استان سمنان الزامی است و در صورتی که خودرویی این ابزار را نداشته باشد ماموران پلیس اجازه تردد آن را در مناطق برف گیر و کوهستانی نخواهند داد.

وی توصیه کرد: رانندگان سرعت مطمئنه را رعایت کنند و همه آنها به‌خصوص رانندگان نیسان وانت که  قسمت بار خودروی آنها خالی است از ترمز گرفتن ناگهانی بپرهیزند .

رئیس پلیس راه استان ادامه داد: این خودروها با گرفتن ترمز ناگهانی، بلافاصله می چرخند و احتمال واژگونی آنها زیاد است .

گزارش ایسنا از بارش اولین برف زمستان در شهر سمنان+تصاویر

سرهنگ بزرگی خاطرنشان کرد: رانندگان در صورت الزام به سفر در این روزها فاصله طولی را هم رعایت کنند، از رانندگی هنگام خواب آلودگی بپرهیزند و در هنگام سفر سوخت، لباس گرم و آذوقه کافی به همراه داشته باشند.

به گزارش ایسنا- هم اکنون در بسیاری از شهرهای استان سمنان و خصوصا شهرستان های شمالی این استان، شاهد بارش برف و باران هستیم. شهروندان سمنانی نیز امروز شاهد اولین بارش برف در این شهر حاشیه کویر بودند.
بنا بر اعلام هواشناسی استان سمنان بارش برف و باران در اکثر نقاط استان و خصوصا مناطق مرتفع و کوهستانی تا پایان روز جمعه ادامه دارد.
همچنین بنا بر پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان سمنان دمای هوا در این استان طی امروز و فردا 2 تا 4 درجه کاهش می‌یابد.
در هشدار سطح زرد هواشناسی استان از مه‌آلودگی و کاهش دید،لغزندگی و یخبندان و اختلال در تردد محورهای کوهستانی و شمالی و گردنه های برفگیر استان و همچنین آبگرفتگی معابر به عنوان مخاطرات احتمالی ناشی از سامانه بارشی اخیر یاد شده است.
بارش برف در برخی از شهرهای کوهستانی استان از جمله شهمیرزاد، مهدیشهر، مجن و...شدیدتر  گزارش شده است.
گزارش ایسنا از بارش اولین برف زمستان در شهر سمنان+تصاویر

گزارش ایسنا از بارش اولین برف زمستان در شهر سمنان+تصاویر
 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha