• چهارشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401101408778
  • خبرنگار : 50182

آماده‌باش مراکز نمونه‌گیری کرونا در کرمانشاه

آماده‌باش مراکز نمونه‌گیری کرونا در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه از آماده باش مراکز نمونه‌گیری جهت انجام تست کرونا در سطح استان خبر داد.

دکتر خسرو کریمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شناسایی دو زیرسویه جدید امیکرون در کشور، گفت: با توجه به قدرت سرایت بالای این دو زیرسویه، پیش بینی می‌شود ظرف روزها و هفته آینده شاهد افزایش مبتلایان و شروع موج جدید کرونا در کشور باشیم. در همین راستا رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون گذشته و بویژه استفاده از ماسک مورد تاکید است.

کریمی بر تکمیل واکسیناسیون کرونا هم تاکید کرد و افزود: توصیه می شود تمام افرادی که واکسیناسیون خود راتکمیل نکرده‌اند، برای تزریق دُز یادآور مراجعه کنند.

وی با اشاره به آماده باش تمام مراکز بهداشتی استان گفت: در حال حاضر تزریق واکسن در تمام پایگاه‌های سلامت، خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت انجام می گیرد و توصیه می‌شود افراد در ساعات اداری جهت تزریق واکسن به این مراکز مراجعه کنند.

کریمی گفت: هم اکنون انواع واکسن کرونا شامل سینوفارم، برکت، برکت پلاس و اسپایکوژن موجود است و کمبودی در این زمینه نداریم.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به آماده باش مراکز نمونه گیری جهت انجام تست کرونا، گفت: در مرکز استان، سه مرکز در شهرکهای دولت آباد، جعفرآباد و مسکن فعال هستند و از افراد واجد شرایط تست می‌گیرند.

وی افزود: در صورت مراجعه افراد به این مراکز با معاینه و تشخیص پزشک مرکز از افراد تست رایگان کرونا گرفته می‌شود.

کریمی از فعالیت مراکز نمونه گیری در سایر شهرستانها هم خبر داد و افزود: علاوه بر مرکز استان، در هر یک از شهرستانها نیز به تناسب جمعیت یک یا دو مرکز جهت انجام تست کرونا فعال است.

این مسئول خاطرنشان کرد: زیرسویه جدید امیکرون در درمان و راه تشخیص و... تفاوتی با سایر زیرسویه ها ندارد و توسط تجهیزات موجود قابل شناسایی است.

کریمی در خصوص تعداد مراجعات روزانه به مراکز نمونه گیری کرونا هم گفت: با توجه به اینکه وضعیت کرونا در استان در شرایط مطلوبی قرار دارد و موجی هم اخیرا نداشته ایم، تعداد مراجعات بسیار اندک است.

وی با بیان اینکه تمام تجهیزات مورد نیاز تامین شده است، گفت: در صورت اوج گیری دوباره کرونا کمبودی در انجام آزمایشات مربوط به آن نخواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha