• یکشنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403041006193
  • خبرنگار : 50180

معاون جهاد کشاورزی استان:

بزرگترین «باغ سایبان» کشور تا آخر سال در کرمانشاه افتتاح می‌شود

بزرگترین «باغ سایبان» کشور تا آخر سال در کرمانشاه افتتاح می‌شود

ایسنا/کرمانشاه معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بزرگترین باغ سایبان کشور تا آخر امسال در کرمانشاه افتتاح می‌شود.

سعید کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بزرگترین باغ سایبان کشور در کرمانشاه در دست احداث است، اظهار کرد: این باغ سایبان به صورت کاملا مدرن در دست احداث است و تا آخر امسال تکمیل خواهد شد.

کریمی وسعت این باغ سایبان را حدود ۴۰ هکتار عنوان کرد و افزود: ۳۳ هکتار از مساحت این باغ سایبان قابلیت کشت نهال داشته و بقیه مساحت آن شامل مسیرهای دسترسی، تاسیسات و... است.

وی افزود: برای احداث این سایبان باغ ۷۰ میلیارد تومان هزیه شده که ۴۰ میلیارد تومان آن آورده متقاضی و ۳۰ میلیارد تومان دیگر تسهیلات بانکی است.

کریمی ادامه داد: در حال حاضر بخشی از کارهای زیرساختی داخل این باغ سایبان شامل اجرای سیستم‌های آبیاری باقی مانده که قرار شده این بخش‌ها تا آخر سال تکمیل شوند و پروژه رسما با حضور یکی از مسئولین کشوری افتتاح شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه نوبرانه این باغ سایبان از مهر سال گذشته به میزان کم برداشت شد، گفت: از سال سوم حجم تولیدات این باغ سایبان به مرحله تولید اقتصادی خواهد رسید.

کریمی افزود: پیش بینی می شود امسال این باغ سایبان حدود ۵۰ تن تولید محصول داشته باشد که این میزان در سال بعد که سال سوم برداشت محصول است به حدود ۱۵۰ تن خواهد رسید.

کریمی ارقام کشت شده در بزرگترین باغ سایبان کشور را شامل انگور، هلو، زردآلو، سیب، گلابی، گیلاس و ... عنوان کرد و افزود: این باغ سایبان در جاده بیستون در دست احداث است.

وی با بیان اینکه راه اندازی صنایع تبدیلی جهت فرآوری محصولات باغی تولیدی در برنامه توسعه این باغ سایبان قرار دارد، افزود: احداث این باغ سایبان می تواند جهشی در تولیدات باغی استان به همراه داشته باشد.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha