• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401101308214

استاد فلسفه سیاسی حوزه و دانشگاه:

صدا و سیما به ساده‌سازی بی‌جهت از سردار سلیمانی می‌پردازد/ ملت ما تشنه اقتدار و شجاعت است

صدا و سیما به ساده‌سازی بی‌جهت از سردار سلیمانی می‌پردازد/ ملت ما تشنه اقتدار و شجاعت است

ایسنا/قم استاد فلسفه سیاسی گفت: شیوه ناکارآمدی که صداوسیما این روزها درباره سردار دارد این است که با گزینش‌های خاصی به ساده‌سازی بی‌جهت از سردار می‌پردازد. نباید یک سردار بزرگ را با لباس ساده و معمولی و کت و شلوار و دم پایی نشان داد. ملت ما این روزها تشنه اقتدار، شوکت، سرافرازی، شجاعت، نترسی و مقاومت است.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجرنیا، ۱۳ دی ماه در کرسی‌های آزاداندیشی «گفتمان انقلاب اسلامی» که به همت مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم و اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر در دانشگاه طلوع مهر قم برگزار شد، عنوان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی از مردان بسیار تأثیرگذار و حقیقتاً مجاهد و انقلابی در مسیر گفتمان انقلاب اسلامی بود و یک سردارِ بزرگ و انسانِ شایسته‌ای در تراز انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از ابعاد اساسی انقلاب اسلامی، بُعد انسان‌سازی آن است، گفت: تاریخ چهل ساله انقلاب، پُر است از انسان‌های بزرگی که هر کدام در جایگاه اسوه و الگو قرار دارند. دفاع مقدس هشت ساله به کارخانۀ انسان‌سازی تبدیل شده بود. سردار سلیمانی از دستاوردهای دفاع مقدس است که بعد از آن در همه مسئولیت‌هایی که بر عهده داشت به خوبی توانست برجستگی‌های خود را نشان دهد.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی برجستگی‌های زیادی داشت. تدیّن و دینداری و ایمانش در کنار هوشمندی سیاسی و ساده زیستی‌اش به موازات ولایت پذیری‌اش، همه این‌ها برجسته است و این‌ها همه عناصر سازندۀ شخصیت او هستند؛ اما نقطه کانونی شخصیت او « سردار مقاومت» بودنش است.

استاد فلسفه سیاسی حوزه و دانشگاه بیان کرد: او به خوبی توانست در همۀ حوزه مأموریتش در غرب آسیا و بلکه بسیار گسترده‌تر، قدرت و اقتدار انقلاب اسلامی را به رخ استکبار بکشد. وجود او خار چشم آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها بود و لرزه بر تن آن‌ها می‌انداخت. آن‌ها برای تضعیف قدرت نفوذ انقلاب، جریان سلفی، داعشی و نو وهابیت تکفیری را به راه انداختند و در این میدان، شایستگی‌های برجسته سردار سلیمانی بیشتر آشکار شد.

وی اظهار کرد: در منطقه غرب آسیا تدبیر حاج قاسم سلیمانی غرب را به چالش کشید. در جریان فتنه غربی، عربی و عبری در سوریه و خط مقدم جبهه مقاومت، سردار با تدبیر فوق العاده به دیدار پوتین رفت و روسیه را در دفاع از سوریه با خود همراه ساخت. صدای مقاومت در لبنان، سوریه، عراق، یمن و فلسطین با زحمات سردار به گوش جهانیان رسید.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: امید و نشاط نسل جوان نسبت به آینده، نیازمند به معرفی درست آن سردار است. در سالگرد شهادت آن عزیز رسانه‌ها و صداوسیما به جایگاه اصلی او بپردازند.

وی گفت: شخصیت اصلی یک سردار انقلاب اسلامی آن است که در جنگ ۳۳ روزه و ۷ روزه در اتاق فرماندهی حزب‌الله و در تونل‌های مقاومت فلسطین در کنار حماس و جهاد اسلامی و پیشاپیش حشدالشعبی با لباس فرمانده و ژنرال بزرگ سنگر به سنگر به دنبال جنایتکاران امریکایی و اسرائیلی نشان داده شود.

مهاجرنیا اضافه کرد: شیوۀ ناکارآمدی که صداوسیما این روزها درباره سردار دارد این است که با گزینش‌های خاصی به ساده‌سازی بی‌جهت از سردار می‌پردازد. نباید یک سردار بزرگ را با لباس ساده و معمولی و کت و شلوار و دم پایی نشان داد. ملت ما این روزها تشنه اقتدار، شوکت، سرافرازی، شجاعت، نترسی و مقاومت است. آن ویژگی‌های شخصی و اخلاقی و معنوی ایشان را در قالب برنامه‌ها و مستندهای جذاب و حساب شده باید در جای خود نمایش داد.

وی یادآور شد: سردار سلیمانی یک انسان تراز و الگو برای انقلاب اسلامی بود. هم به لحاظ آگاهی، هم به لحاظ شجاعت و هم به لحاظ حضور در صحنه‌ها و میدان‌ها و دغدغه‌هایی که داشت، همه این‌ها انصافاً قابل ارج‌گذاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha