• دوشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401101207388
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه:

سردار سلیمانی دلسوز مردم بود

سردار سلیمانی دلسوز مردم بود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه گفت: شهید سردار سلیمانی دلسوز مردم بود.

سردار محمد مارانی روز دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ در مراسم گرامیداشت سردار سلیمانی در حسینیه ثارالله یاسوج با اشاره به اینکه به عنوان شاگرد مکتب شهید سلیمانی نمی توانم خودم را همرزم شهید سلیمانی معرفی کنم، افزود: از شما مردم غیور استان کهگیلویه و بویراحمد که این برنامه را برای یکی از نسل و هم طایفه ای خود برگزار کردید، تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی کسی بود که یک عمر خود را در داخل و خارج  از ایران وقف انقلاب و ارزش های انقلاب کرد، اظهار کرد: بارهای بار سردار سلیمانی گفتند بهترین دوران من حضور در دفاع مقدس بود، هر چند در دوره محور مقاومت کار های بزرگی را حاج قاسم انجام دادند اما خود را همیشه مدیون روزهای دفاع مقدس می دانست.

فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی دل سوز مردم بود و به بیان خود این شهید عزیز، او در زمان رژیم منحوس پهلوی وقتی در حال کار در یک رستوران بود، یک مامور دختر جوانی را آزار می داد که حاج قاسم برخورد کرد.

مارانی تصریح کرد: شهید سلیمانی در زمان پیروزی انقلاب به سپاه پاسداران پیوست و در اولین اعزام به جبهه آنچنان خود را نشان داد که شهید حسن باقری فرمانده ارشد به فرمانده کل سپاه پاسدارن اعلام کرد حاج قاسم را به عنوان فرمانده تیپ کرمان معرفی کنید.

وی با تاکید بر اینکه حاج قاسم بسیار شخصیت بزرگی داشتند، شما از او شنیده اید اما ما به چشم دیدیم، ادامه داد: شهید سلیمانی در زمان جنگ یک‌ ماموریت سخت را پذیرفتند، شب اول که رزمندگان حرکت کرد و به دشت عباس رسیدند نزدیک به صبح بود که این عملیات لغو شد و ۳۰‌کیلومتر راه رفته بودند همین مقدار را برگشتند و فردا شب این عملیات دوباره اجرا شد و دوباره ۳۰ کیلومتر حاج قاسم و نیروهای وی به خط زدند و این اطاعت پذیری شهید سلیمانی از ولایت و فرماندهان خودشان را نشان می داد.

فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه عنوان کرد: همان گونه که رهبری فرمودند حاج قاسم را طوری معرفی نکنید که وی دست نیافتنی باشد وی باید تکثیر شود. شهید سلیمانی در یکی از عملیات ها وارد شدند و به من گفتند امام فرموده اند این جزایر باید حفظ شود و  در آن لحظه سر خود را به گونی های سنگر ها می کوبیدو فرموند باید هر طوری شده این جزایر را حفظ کنیم.

مارانی با بیان اینکه شهید سلیمانی حرف ولی خود را حجت می دانستند، تاکید کرد: از تربیت شدگان مکتب حاج قاسم می توان به شهید زندی اشاره کرد.  شهید زندی کسی بود  در عملیات والفجر هشت در سیرجان کرمان فرزندش تصادف می کند و فوت می کند و وقتی حاج قاسم این موضوع را می شنود به وی می گوید به مرخصی برو اما شهید زندی قبول نمی کند و می گوید می داند که فرزندش فوت کرده اشت.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ  اینطوری نبود که رزمندگان  بگویند خدمتی را انجام داده ام و اضافه کار می خواهم بلکه در آن زمان همه از دنیای خود زده بودند، گاظهارکرد: حاج قاسم مرد سختی ها بودند، به طوری که رهبری همیشه این را بیان می کرد،  قبل از شهادت حاج قاسم رهبری فرمودند شهید سلیمانی یک شهید زنده است.

فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه گفت: در خصوص مردم داری حاج قاسم می توان به دلسوزی او برای خانواده شهدا اشاره کرد، این شهید والا مقام در مسائل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی یک فرمانده جامع بودند. در به وجود آوردن جمهوری اسلامی عراق حاج قاسم‌ نقش پر رنگی داشتند،  آمریکایی ها برای دانش آموزان عراق نیز کتاب های با مفهوم غربی آماده کرده بودند اما حاج قاسم بنای حکومت در عراق را جمهوری اسلامی عراق گذاشتند.

مارانی افزود: هنر حاج قاسم این بود که در زمان داعش ۸۰ درصد سوریه تحت تسلط داعش درآمد و دیدید خیلی از مسئولین سوری به دنبال فرار بودند اما  حاج قاسم رفتند و کشور را حفظ  و داعش را شکست دادند. شهید سلیمانی محور شد و نه تنها جنگ نیابتی را از آمریکایی ها برد بلکه  یک ارتش در محور مقاومت تشکیل داد و فقط این کار ها از یک شخصیت بزرگ بر می آید. 

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی شخصیتی برای انجام کار های بزرگ بودند و در دفاع مقدس در سخت ترین عملیات‌ها در نوک پیکان مبارزه می ایستاد، خاطرنشان کرد: حاج قاسم در جبهه های دفاع مقدس  فرهنگش این بود خود  همیشه در نوک پیکان حمله قرار می گرفتند،  وی سال ها پیش باید در دفاع مقدس  شهید می شدند اما تقدیر آن بود که وی در عراق  سالهای پس از دفاع مقدس و بعد از شکست داعش به درجه رفع  شهادت نائل شوند.

فرمانده پیشین قرارگاه قدس سپاه پاسداران تصریح کرد: شهید سلیمانی چند توصیه به بنده کردند و از من خواستند تا به خانواده شهدا، رزمندگان، ایثارگران و آنهای که در دفاع مقدس حضور داشتند سرکشی کنید و در مسائل روز آنها را راهنمایی و برای بهبود مسائل کشور با مسئولین اجرایی همکاری کنید و در آخر بیان داشتند برای ما دعا کنید شهید شوم. این شهید والا مقام به بتده گفت خداوند من را انتخاب کرد تا همراه با هم رزمانم بتوانم در مقابل آمریکایی ها دشمن انقلاب ما در محو مقاومت بجنگم.

سردار مارانی با بیان اینکه  سردار حاج قاسم فرمودند ای سرباز آمریکایی اگر مرا شهید کنی من تو را شفاعت خواهم کرد، ادامه داد: یکی از نیروهای بیت رهبری فرموند وقتی رهبری از مراسم نماز شهید حاج قاسم به محل سکونت برگشتند به رهبری فرمودند آقا اگر سلاح می دانید عبای مبارکتان را بدهید تا جنازه حاج قاسم را در آن بگذاریم داخل قبر، رهبری عبایی را که با آن نماز شب می خوانند را دادند تا با وی داخل قبر بگذارند.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: حاج قاسم می گفتند من از تبار لرها هستم و امیدوارم بتوانیم راه و مکتب حاج قاسم  ادامه بدهیم و آمریکایی ها نیز گفتند که دشمن اصلی آنها ایران است، یک چیز را هرگز  فراموش نکنید آن هم  رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای عزیز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha