• یکشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۸:۱۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401101106612
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

آغاز ثبت‌نام پذیرش دانشجوی کاردانی و کارشناسی در مراکز علمی‌کاربردی کهگیلویه و بویراحمد

آغاز ثبت‌نام پذیرش دانشجوی کاردانی و کارشناسی در مراکز علمی‌کاربردی کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز ثبت‌نام پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوره‌های کاردانی و کارشناسی مراکز علمی‌کاربردی این استان خبر داد.

«علی اکبر دسترنج» عصر روز یکشنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران افزود: ثبت‌نام پذیرش دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در ۷ مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تا شنبه ۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پذیرش دوره بهمن ماه امسال در ۵۴ رشته کاردانی و ۴۸ رشته کارشناسی ناپیوسته است، اظهار کرد: ثبت نام در مقطع کاردانی هفتم تا ۱۷ دی ماه و در مقطع کارشناسی ناپیوسته چهارم تا ۱۴ دی ماه خواهد بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هفت مرکز علمی کاربردی شامل چهار مرکز در شهر یاسوج، دو مرکز در شهر گچساران و یک مرکز در شهردهدشت وجود دارد.

دسترنج با بیان اینکه در هر نیم‌سال تحصیلی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش جذب دانشجو را داریم، تصریح کرد: هم اکنون ۶ هزار دانشجوی آقا و خانم در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در مراکز علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به مزیت‌های تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی نسبت به سایر دانشگاه‌ها ادامه داد: محتوای دروس علمی کاربردی متناسب با بازار کار و مهارتی هستند، درصد بالایی از اشتغال استان را فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به خود اختصاص دادند و شهریه تحصیل در این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاهها کمتر است.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در هر نیم سال یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان وام به دانشجویان مراکز این دانشگاه پرداخت می شود.

دسترنج تاکید کرد: علاقمندان برای اطلاع بیشتر و ثبت‌نام در دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته این مرکز آموزشی می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور یا سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: کسانی که در دانشگاه علمی کاربردی در حوزه های مختلف فرهنگی ورزشی رتبه و مدالی کسب کنند تا ۸۰ درصد تخفیف شهریه برای آنها داریم.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از همین جا از دانشجویان کاردانی و دانش آموزان کاردانش و فنی حرفه ای و هنرستان‌ها می خواهیم که با ثبت نام در در این دانشگاه مدرک تحصیلی معتبر خود را دریافت کرده شهریه کمتری بپردازند و در سپس در زمینه کار و کارآفرینی افراد توانمند برای حضور در جامعه شوند و بتوانند خود اشتغالی داشته باشند.

دسترنج افزود: شرط خاصی برای معدل نیست داشتن مدرک دیپلم در هر رشته ای مورد تایید بوده و کافی است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه مدرک دانشگاه پذیرفته وزارت علوم بوده و هیچ تفاوتی با سایر دانشگاهها ندارد، بیان کرد: فارغ‌التحصیلان این دانشگاه می‌توانند تحصیلات تکمیلی را در دانشگاهها و مراکز آموزشی دیگر نیز ادامه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha