• یکشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401101106233
  • خبرنگار : 50295

حضور استعدادهای جوان و باانگیزه نقطه عطف کاریکاتور در زنجان

حضور استعدادهای جوان و باانگیزه نقطه عطف کاریکاتور در زنجان

ایسنا/زنجان یک کاریکاتوریست زنجانی گفت: هنر کاریکاتور به‌عنوان یک رسانه تصویری و طنز یکی از گویاترین و قدرت‌مندترین ابزارهای هنری در ایجاد ارتباط سریع و مؤثر با جامعه است.

بهرام‌علی حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره هنر کاریکاتور و وضعیت آن در استان زنجان، اظهار کرد: اگر به سال‌های نسبتا دور نگاه کنیم فعالیت‌های خوبی در دهه هفتاد توسط کاریکاتوریست‌های استان شکل گرفته بود اما به دلایل مختلفی همانند مدیریت‌های سلیقه‌ای، مهاجرت هنرمندان کاریکاتوریست به تهران و خارج از کشور عملاً فعالیتی در این حوزه صورت نمی‌گرفت.

وی افزود: چندین سال بود که مجموعه‌ای با محوریت کارتون و کاریکاتور در استان نبود، تقریباً از اواسط سال ۱۳۹۹ جلساتی در حوزه هنری استان داشتیم تا بتوانیم گروهی از جوانان با استعداد را دور هم گردآوریم و سرانجام از سال ۱۴۰۰ با پیگیری‌های مستمر، خانه کاریکاتور زنجان در حوزه هنری شروع به فعالیت کرد که این گروه هم‌اکنون با حضور دوستان هنرمندی از نسل‌های مختلف با دیدگاه‌ها و سبک‌های هنری متفاوت راه خود را ادامه می‌دهد.

این هنرمند زنجانی تصریح کرد: تاکنون چندین نمایشگاه از آثار هنرمندان زنجان برگزار شده و هم اکنون نیز نمایشگاهی به صورت سیار و دوره‌ای در ادارات، دانشگاه‌ها، مدارس و مساجد در حال برگزاری است و هدف این نمایشگاه ایجاد تعامل بین هنرمندان و جامعه و استعدادیابی است و از نتایج این فعالیت‌ها می‌توان به کسب چندین مقام کشوری و بین‌المللی اشاره کرد.

حمیدی با بیان اینکه هنر کاریکاتور به‌عنوان یک رسانه تصویری و طنز یکی از گویاترین و قدرتمندترین ابزارهای هنری در ایجاد ارتباط سریع و مؤثر با جامعه است، ادامه داد: هنر کارتون و کاریکاتور با پرداختن به معضلات و مشکلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی و ... در سطح جامعه یکی از بهترین روش‌های نمایش، انتقاد و حتی ارائه راهکارهای مناسب است. همچنین هنر کاریکاتور حتی این توانایی را نیز دارد که به مزیت‌ها، امتیازات و نکات مثبت موجود در جامعه بپردازد و با دید هنرمندانه و طنز آن‌ها را به نمایش گذارد.

کاریکاتوریست زنجانی با بیان اینکه متاسفانه هنرمندان کاریکاتوریست اکثرا از جنبه منفی و منتقدانه به مسائل نگاه می‌کنند و به همین دلیل اکثرا بین آنها و مسئولان رابطه بدبینانه‌ای ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: وجود استعدادهای جوان و پرانگیزه یکی از نقاط عطف هنر کاریکاتور در زنجان است ولی نکاتی همچون نداشتن درآمد کافی و مناسب، عدم شناخت و تعامل مناسب بین هنرمندان و مسئولان، عدم وجود امنیت شغلی و ... از نکات ضعف موجود در این عرصه محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha