• یکشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۱ / ۰۰:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401091912809
  • خبرنگار : 50405

مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی خبر داد

آغاز برگزاری یازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی از ۲۹ آذرماه

آغاز برگزاری یازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی از ۲۹ آذرماه

ایسنا/خراسان رضوی مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی از آغاز یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران از ۲۹ آذرماه خبر داد و گفت: دانشجویان علاقه‌مند تا ۲۳ آذرماه فرصت ثبت نام برای شرکت در این مسابقات را دارند.

مهدی نعیمیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران از ۲۹ آذرماه، اظهار کرد: فرآیند ثبت نام برای شرکت در این مسابقه آغاز شده است و تا ۲۳ آذر ادامه دارد. مسابقات ملی مناظرات دانشجویی با هدف ایجاد فرهنگ گفت‌وگو، تضارب آرا و نقد و تحلیل منطقی دیدگاه‌های مختلف پیرامون مسائل روز ایران و جهان برگزار می‌شود.

وی افزود: تیم‌های علاقه‌مند برای شرکت در این مسابقه باید از طریق سایت سازمان دانشجویان به نشانی sdjdm.ir فرم‌های ثبت نام را پر کنند. تیم‌ها باید دو تا چهار نفره و تمام اعضای آن دانشجو باشند. پس از انجام ثبت نام، ۱۰۰ گزاره مختلف از موضوعات گوناگون ایران و جهان مانند مسائل سیاست خارجی، فرهنگی، اقتصادی و... در اختیار این تیم‌ها قرار می‌گیرد و تیم‌ها چند روز فرصت دارند تا موافقت و مخالفت خود با هر کدام از این گزاره‌ها را اعلام کنند و سپس با ارجاع این نظرات به دبیرخانه، جدول مسابقات به نحوی که تیم‌های موافق و مخالف در مقابل هم قرار گیرند، تعیین می‌شود.

مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی ادامه داد: به عنوان مثال اگر یکی از گزاره‌ها در مورد ضرورت حجاب اجباری باشد، یک تیم‌ موافق و یک تیم مخالف در مورد آن با هم‌ مناظره و ضمن بیان دیدگاه‌های خود، دیدگاه‌های طرف مقابل را به چالش می‌کشند. در مجموع هر تیم چهار زمان دارد که دو شرکت‌کننده آن باید از این زمان‌ها استفاده کنند.

نعیمیان با بیان اینکه هر مسابقه توسط سه عضو هیات علمی دانشگاه‌های استان داوری می‌شود، عنوان کرد: سرفصل‌های داوری شامل اخلاق مناظره، رعایت فنون مناظره، منطق و اصول علمی مناظره است و عملکرد هر کدام از تیم‌های شرکت‌کننده بر اساس این چهار محور سنجیده می‌شود و نهایتا پس از ارائه امتیازات توسط داوران به رئیس جلسه، نتیجه نهایی اعلام خواهد شد و این فرایند تا مرحله فینال و تعیین قهرمان مسابقات ادامه دارد.

وی اضافه کرد: قهرمان مسابقات علاوه بر دریافت جایزه ۳ میلیون تومانی، به مرحله منطقه‌ای هم اعزام خواهد شد. همواره در طی سال‌های مختلف، تیم‌هایی که از خراسان رضوی اعزام شده‌اند، عملکردی موفقیت‌آمیز داشته‌اند.
مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در خصوص زمان‌بندی این مسابقات بیان کرد: علاقه‌مندان تا ۲۳ آذرماه فرصت ثبت نام برای شرکت در این مسابقات را دارند، سپس تا ۲۶ آذرماه باید نسبت به ۱۰۰ گزاره‌ای که در اختیارشان قرار می‌گیرد اعلام موضع کنند، ۲۷ آذر یک جلسه توجیهی در مورد قوانین مسابقه برگزار خواهد شد و از ۲۹ آذر تا سوم دی مسابقات در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی برگزار خواهد شد. در صورت رخ دادن هر گونه تغییری در زمان یا مکان مسابقات، از طریق درگاه‌های سازمان اعلام خواهد شد. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت سازمان دانشجویان خراسان رضوی مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha