• شنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401091912629
  • خبرنگار : 50356

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان:

خراسان رضوی مشکل افت فشار گاز نداشته است

خراسان رضوی مشکل افت فشار گاز نداشته است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر بهره‌برداری شرکت گاز خراسان رضوی گفت: هیچ گزارشی مبنی بر قطع گاز مشترکان ناشی از افت فشار گاز طی شبانه‌روز گذشته در سامانه مرکز امداد ۱۹۴ شرکت گاز استان ثبت نشده و مورد خاصی وجود نداشته است.

فرشید دشتی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تامین گاز در خراسان رضوی برای بخش خانگی طی چند روز اخیر با توجه به برودت هوا اظهار کرد: موضوع مهم در نیمه دوم سال و فرا رسیدن پیک سرما بهینه‌سازی و مدیریت مصرف گاز به عنوان یک اصل ضروری در بخش خانگی است.

وی افزود: خراسان رضوی دارای ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک گاز است. مصرف گاز بخش خانگی و تجاری استان نسبت به دیگر استان‌های صنعتی کشور بسیار بالاست. متاسفانه همه ساله با شروع فصل سرما شاهد افزایش عجیب مصرف گاز در بخش خانگی هستیم که این مهم نیازمند بازنگری جدی در رفتار مصرفی توسط شهروندان است.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز خراسان رضوی بیان کرد: راهکارهای ساده و آسانی برای مدیریت مصرف گاز در بخش خانگی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به استفاده از پوشش زمستانی در منزل به جای زیاد کردن شعله وسائل گرمایشی اشاره کرد. همچنین پایش مصرف گاز ادارات، سازمان‌ها و مراکز دولتی و عمومی، مساجد، حسینیه‌ها و مدارس استان با هدف همکاری و هماهنگی جهت آموزش و اجرای مطلوب کنترل و نظارت مصرف گاز توسط ۲۷ تیم امدادی از ابتدای آذر امسال تا نیمه اسفند ماه ۱۴۰۱ در سطح استان انجام خواهد شد.

دشتی ادامه داد: کارشناسان شرکت گاز خراسان رضوی در این بازدیدها رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد در فضای داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه در راهروها و فضاهای عمومی و سرپوشیده، کنترل روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز به کار و خاموش کردن آن‌ یک ساعت قبل از پایان کار، کنترل خاموش بودن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل و کنترل گواهینامه‌های معاینه فنی، تعمیر وسایل گرمایشی و دیگر اقدامات لازم را با هدف افزایش بازدهی وسایل گازسوز پیگیری خواهند کرد. ادارات و سازمان‌هایی که نسبت به رعایت دستورالعمل مدیریت مصرف گاز بی‌تفاوت باشند، در نوبت اول اخطار کتبی دریافت کرده و در صورت تکرار موضوع علاوه بر اعلام به استانداری مطابق مقررات مربوط نسبت به قطع جریان گاز مجموعه آنان اقدام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha