• پنجشنبه / ۱۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401091711466
  • خبرنگار : 50378

تولیت آستان قدس رضوی:

پیشرفت‌های علمی و دانش سیاسی جامعه دانشگاهی دشمن را خشمگین کرده است

پیشرفت‌های علمی و دانش سیاسی جامعه دانشگاهی دشمن را خشمگین کرده است

ایسنا/خراسان رضوی تولیت آستان قدس رضوی گفت: مجاهدت دانشگاهیان و دانشجویان در راه کسب علم و دستیابی آنان به فناوری‌های پیشرفته‌ و نوین در کنار معرفت و دانش سیاسی، دشمنان را خشمگین کرده است؛ لذا از هیچ توطئه و دسیسه‌ای علیه این قشر فرهیخته فروگذار نیست.

حجت‌الاسلام احمد مروی اظهار کرد: ۱۶ آذر روز دانشجو به جهت خروش استکبارستیزانه دانشجویان مسلمان، انقلابی و متعهد در برابر ظلم ستم‌شاهی و مخالفت با حضور معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دانشگاه نام‌گذاری شده است که این امر اوج معرفت، بصیرت و آزادی‌خواهی دانشجویان را در آن عصر و دوران به نمایش می‌گذارد.

وی با بیان اینکه در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ سه جوان دانشجو جان خود را در راه آرمان‌های مقدس انقلابی و مبارزه با استکبار نثار کردند، خاطرنشان کرد: تعهد، بصیرت و احساس مسئولیت همواره میان دانشگاهیان و دانشجویان ایرانی ظهور و بروز داشته است؛ ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به‌ دست دانشجویان یکی دیگر از رویدادهای تاریخی است که از تفکر انقلابی، استقلال‌طلبی و استکباری‌ستیزی دانشگاهیان و دانشجویان ایرانی حکایت دارد.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: دانشجویان با دشمن‌شناسی و فهم درست شرایط و شناخت صحیح حق از باطل در عرصه‌های مختلف که ضرورت و تکلیف اقتضا می‌کرده، حضور یافته و با نقش‌آفرینی مؤثر از انقلاب و مبانی انقلاب دفاع کرده‌اند. در دوران جنگ تحمیلی دانشجویان و دانشگاهیان متعهد یکی از اقشار پیشرو در دفاع از کشور و نظام اسلامی بودند و در جایگاه‌های مختلفی از فرماندهی، سربازی و بسیجی تا در سنگرهای مهندسی و ساخت تجهیزات و امکانات مورد نیاز حضوری فعال داشتند.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جامعه دانشگاهی کشور، گفت: سرمایه‌های عمیق معرفتی بسیاری در دانشگاه‌های کشور وجود دارد و جامعه دانشگاهی همواره با شناخت، معرفت، بصیرت، تشخیص درست حق از باطل، اعلام مواضع صحیح و شناخت نقشه‌های تفرقه‌افکنانه استکبار راه نهضت ضداستکباری و ضدسلطه‌گری دانشجویان خلق کننده ۱۶ آذر را ادامه داده‌اند.

مروی ضمن اشاره به دستاوردهای علمی و فناوری کشور که در سایه تلاش جامعه دانشگاهی حاصل شده، تصریح کرد: مجاهدت دانشگاهیان و دانشجویان در راه کسب علم و دانش و دستیابی آن‌ها به فناوری‌های پیشرفته‌ و نوین در کنار معرفت و دانش سیاسی، دشمنان را خشمگین کرده است؛ به طوری که نمی‌توانند بپذیرند که این قشر فرهیخته هم در حوزه پیشرفت‌های علمی و فناوری و هم در عرصه دفاع از انقلاب، اسلام و ارزش‌های الهی موفق هستند؛ لذا از هیچ تلاشی برای اختلاف و تفرقه‌افکنی فروگذاری نمی‌کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، وی دانشجویان را امیدهای آینده کشور دانست و اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ با هوشیاری، هوشمندی، بصیرت و دشمن‌شناسی دسیسه‌های دشمن را نقش بر آب و همواره از نظام اسلامی، انقلاب و رهبری معظم دفاع کرده‌اند و امروز نیز دانشگاهیان هوشیار و بیدار ما متوجه نقشه‌های شوم دشمنان هستند و در خط مستقیم انقلاب و رهبری معظم حرکت می‌کنند و به چرخه علم، دانش، فناوری، استقلال و سربلندی کشور سرعت می‌بخشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha