• پنجشنبه / ۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۸:۱۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401090301896
  • خبرنگار : 50212

استاندار:

استان مرکزی تا نقطه مطلوب در حوزه دانش‌بنیان، فاصله دارد

استان مرکزی تا نقطه مطلوب در حوزه دانش‌بنیان، فاصله دارد

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی تا رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه دانش بنیان، فاصله دارد.

فرزاد مخلص الائمه پنجشنبه سوم آذرماه ۱۴۰۱ در جریان بازدید از واحد تولیدی دانش بنیان افشار واقع در منطقه ویژه اقتصادی شهر صنعتی کاوه در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص احداث شهرک صنعتی دانش بنیان در استان مرکزی اظهار کرد: برخی فعالان و سرمایه گذاران بومی استان در حوزه دانش بنیان پیشقدم شده و ایده هایی برای احداث شهرک های صنعتی دانش بنیان ارائه دادند که مورد استقبال قرار گرفته اما عملیاتی شدن آن به منابع مالی قابل توجهی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه قانون، ظرفیت ها و حمایت های خاصی برای توسعه شرکت های دانش بنیان پیش بینی کرده است، افزود: استان مرکزی به عنوان رتبه اول تنوع تولیدات صنعتی و قطب چهارم صنعت کشور جایگاه خود را در حوزه دانش بنیان به دست نیاورده و با وضعیت مطلوب فاصله دارد.

وی افزود: استان مرکزی حداقل در قیاس با برخی استان های دیگر از لحاظ تولید محصول و تعداد شرکت های دانش بنیان شرایط خوبی ندارد اما در یکسال اخیر تلاش خوبی برای توسعه و رشد شرکت های دانش بنیان صورت گرفته است.

استاندار مرکزی افزود: بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی استان ظرفیت تبدیل شدن به شرکت دانش بنیان دارند و حتی برخی در چرخه تولید مبتنی بر دانش قرار دارند که توصیه می شود به جهت بهره مندی از ظرفیت های قانونی و استفاده از مزایای قانونی شرکت های دانش بنیان، نسبت به اخذ گواهی و رتبه دانش بنیان اقدام کرده و از حمایت های قانونی لازم برخوردار شوند.

مخلص الائمه افزود: استان مرکزی به دلیل برخورداری از ظرفیت نخبگانی در کنار تبدیل ظرفیت های صنعتی به دانش بنیان می‌تواند به قطب اقتصاد دانش بنیان کشور تبدیل شود و تحقق این مهم دور از انتظار نیست.

وی در ادامه، بررسی برخی مسایل شهرستان ساوه در حوزه عمرانی و اقتصادی را هدف از سفر به این شهرستان دانست و افزود: در جلسه مشترک شورای اداری استان و شهرستان تصمیمات جلسات گذشته بررسی شد تا در رده های ارشد استان رفع مانع شود.

وی با اشاره به بازدید از یک واحد تولیدی دانش بنیان در ساوه گفت: گروه صنعتی افشار یکی از گروه های موفق صنعتی و دانش بنیان ساوه است که چشم و چراغ صنایع دانش بنیان استان بشمار می رود و در حوزه خدمات مدیریت، طراحی و مشاوره تولید و تجهیزات برای بسیاری از صنایع بزرگ کشور فعالیت دارد.

استاندار مرکزی افزود: در جریان این بازدید مشکلات و موانع رشد و توسعه این واحد تولیدی بررسی شد و خوشبختانه تلاش خوبی در جهت توسعه دانش بنیان انجام دادند و به خوبی توانستند ظرفیت نخبگانی  را جذب کرده و مانع از خروج نیروی انسانی نخبه از شهرستان و کشور شوند.

وی با تاکید بر اینکه راه علاج مشکلات کشور تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است که مشتمل بر دو رکن اقتصاد مردمی‌ و دانش بنیان است، اظهار کرد: شرکت های دانش بنیانی نظیر گروه صنعتی افشار هم در توسعه اقتصاد مردمی و هم در توسعه اقتصاد دانش بنیان نقش آفرین هستند.

استان مرکزی تا نقطه مطلوب در حوزه دانش‌بنیان، فاصله دارد

استان مرکزی تا نقطه مطلوب در حوزه دانش‌بنیان، فاصله دارد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha