• پنجشنبه / ۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۸:۰۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401090301892
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان محیط زیست عنوان کرد

ساختمان نیمه کاره موزه تاریخ طبیعی کهگیلویه و بویراحمد انگار آثار باستانی شده است

ساختمان نیمه کاره موزه تاریخ طبیعی کهگیلویه و بویراحمد انگار آثار باستانی شده است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان محیط زیست گفت: متاسفانه ساختمان نیمه کاره موزه تاریخ طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج که چند سال از بلاتکلیفی آن می‌گذرد انگار آثار باستانی است.

علی سلاجقه روز پنجشنبه سوم آذر ماه ۱۴۰۱ در بازدید از موزه تاریخ طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد گل سرسبد زاگرس از لحاظ پوشش گیاهی جانوری و تنوع زیستی است یکی از نیازهای دوستان موزه حیات وحش تاریخ طبیعی است که باید هرچه سریعتر این موزه انجام، تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه فکر می کردم استان کهگیلویه و بویراحمد جز اولین موزه داران کشور در زمینه حیات وحش و تاریخ طبیعی است، اظهار کرد: متاسفانه ساختمان نیمه کاره موزه تاریخ طبیعی این استان که چند سال از بلاتکلیفی آن می‌گذرد و در حال تخریب است به طوری که انگار آثار باستانی است.

رئیس سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: از استاندار استان می خواهم که از اعتبارات استان به این موزه اختصاص دهند و ساخت این موزه را بر عهده بگیرند و ما هم از اعتبارات ملی کمک می کنیم.

سلاجقه تصریح کرد: ظاهراً در سفر رئیس جمهور به استان جز مصوبات نبوده که در دور دوم سفر جز مصوبات سفر قرار می دهیم.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: حیف است و خدا خوشش نمیاد که این پروژه در استان کهگیلویه و بویراحمد با تنوع زیستی بالا با این وضعیت مواجه باشد.

گفتنی است که زیربنای اولیه موزه تاریخ طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از مصوبات سفر دولت نهم بوده که عملیات اجرایی آن در سال ۸۶ شروع شد و ۸۰۰ متر زیربنا داشت که بدلیل اینکه این میزان زیربنا استاندارد موزه نبود بعداً بدون هماهنگی با سازمان مدیریت به ۲۶۰۰ متر اضافه زیربنا داده شد که به همین خاطر بلاتکلیف و نیمه کاره مانده است.

اداره‌کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ۳۱۲ هزار هکتار از وسعت استان‌های کهگیلویه و و بویراحمد، اصفهان و خوزستان را مدیریت می‌کند و یک پارک ملی، هفت منطقه حفاظت شده و پنج منطقه شکار ممنوع را تحت مدیریت دارد.

ذخیره‌گاه زیست‌کره دنا با مساحت بیش از ۲۵۵ هزار هکتار یازدهمین ذخیره‌گاه زیست کره کشور و پانصد و پنجاهمین ذخیره‌گاه زیست کره در شبکه ذخیره‌گاه‌های کره زمین محسوب می‌شود که ثبت بین‌المللی شده است.

۳۳۱ گونه مهره‌دار در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که حدود ۲۰ درصد مهره‌داران کشور را شامل می‌شود و علاوه بر این ۲۲ درصد پستانداران کشور، ۴۵ درصد پرندگان، هشت درصد خزندگان، ۱۳ درصد دوزیستان و هشت درصد ماهیان کشور و همچنین حدود ۲۰ درصد گونه‌های گیاهان دارویی کشور در بخشی از ذخیره‌گاه زیست کره دنا شناسایی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha