• جمعه / ۲۰ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401082013698
  • منبع : نمایندگی زنجان

تأکید نایب رئیس کمسیون اصل نود بر توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی در زنجان

تأکید نایب رئیس کمسیون اصل نود بر توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی در زنجان

ایسنا/زنجان نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، بر توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی در استان زنجان تأکید کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن شجاعی شامگاه روز گذشته (۱۹ آبان‌ماه) در دیدار با مسئولان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، اظهار کرد: تا زمانی که سیاست و اقتصاد غلبه بر فرهنگ داشته باشد، نمی‌توانیم ادعا داشته باشیم که ما در مسیر انقلاب قرار داریم.

وی افزود: زمانی وضعیت مطلوب و ایده‌آل انقلاب اسلامی محقق می‌شود که فرهنگ بر سیاست و اقتصاد غلبه داشته باشد.

وی رمز بقای نظام اسلامی، محور بودن و اولویت داشتن فرهنگ بر سایر زمینه‌ها دانست و عنوان‌ کرد: اگر ما فرهنگ و اقتصاد و سیاست را خویشاوندان دین بدانیم، فرهنگ خویشاوند نزدیک دین است. از طرفی در خود فرهنگ هم کتاب نقش ممتاز و محوری دارد، بنابراین هیچ محصول فرهنگی قابل قیاس با کتاب نیست.

نائب رئیس کمسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، کتاب‌محور بودن را از جمله ضروریات همه کارهای فرهنگی دانست و گفت: تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی پیوند نزدیکی با کتاب و ارتقای نقش آن در جامعه دارد و در این زمینه کتابخانه‌های عمومی نقش بسیار مهمی می‌توانند ایفا کنند.

شجاعی با تأکید بر توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی ابراز امیدواری کرد با تلاش ویژه و پیگیری نظام‌مند، شاهد رشد و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان مردم باشیم.

در ادامه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، با بیان اینکه سطح استقبال از کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌های ابهر و خرمدره مطلوب است، تصریح کرد: با این وجود متاسفانه این شهرستان‌ها از نظر زیرساخت‌های فرهنگی و سرانه کتابخانه‌ای در وضعیت خوبی قرار ندارد.

محمد رضاخانی در  این دیدار ابراز امیدواری کرد با حمایت و همراهی نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه، مشکل تأمین اعتبار برای تکمیل پروژه‌های کتابخانه مرکزی ابهر و شهید مدرس خرمدره مرتفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha