• چهارشنبه / ۱۸ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401081812463
  • منبع : نمایندگی قزوین

رویداد «سهم من در حفاظت از منابع آب» در قزوین برگزار می‌شود

رویداد «سهم من در حفاظت از منابع آب» در قزوین برگزار می‌شود

ایسنا/قزوین مسئول برگزاری استارت‌آپ «سهم من در حفاظت از منابع آب» در قزوین گفت: هدف از برگزاری این رویداد، توجه دادن صاحب‌ نظران، ایده‌پردازان و مراکز علمی و دانشگاهی به این مقوله است که با چه روش‌ها و فناوری‌هایی می‌توان از منابع آب حفاظت کرد.

زین‌العابدین رستمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اهداف برگزاری رویداد استارت‌آپ ویکندی با موضوع «سهم من در حفاظت از منابع آب» اظهار کرد: با توجه به کمبود شدید آب در کشور و به تبع استان قزوین و همچنین قرار گرفتن قزوین در کمربند خشک منطقه، هدف از برگزاری این رویداد استارت‌آپی، توجه دادن صاحب‌نظران، ایده‌پردازان و مراکز علمی و دانشگاهی به این مقوله است که با چه روش‌ها و فناوری‌هایی می‌توان از منابع آب حفاظت کرد.

وی گفت: این رویداد «سهم من در حفاظت از منابع آب» فراخوان عمومی شده تا دانشجویان، معلمان، نخبگان، دانش‌آموختگان، اساتید، دبیران و صنعتگران هر یک با توجه به دانش و تجربیات خود، ایده‌هایی را برای حل مشکل آب در استان ارائه دهند.

مسئول برگزاری این استارت‌آپ ویکند در بیان محورهای این رویداد تشریح کرد: روش‌های صرفه‌جویی در بخش کشاورزی و روستایی، شیوه‌های فناوری‌نوین آبیاری در بخش کشاورزی، روش‌های ترویج الگوی مناسب کشت، کاهش تبخیر و هدر رفت آب از منابع تا مصارف، از جمله محورهایی است که برای حل چالش مصرف آب در حوزه کشاورزی، عنوان‌شده است.

وی افزود: از دیگر محورهایی که در آن منتظر دریافت طرح‌ها و ایده‌های راهگشا و خلاقانه هستیم می‌توان به استفاده مجدد از آب، روش‌های نوین استحصال آب، کاهش آب در مصارف خانگی، روش‌های جمع‌آوری آب و استفاده از آب باران، روش‌های بهینه‌سازی افزایش راندمان در مصرف آب تصفیه‌شده، اشاره کرد تا درنتیجه آن با استفاده از کمترین مقدار آب بتوان بیشترین بهره‌برداری را داشت.

رستمی اظهار کرد: این فناوری‌ها، ایده‌ها و روش‌های نوین در استارت‌آپ جمع‌آوری، پردازش و نهایتاً در قالب طرح عملیاتی به مبادی یا مراکزی که مصرف بیشتری دارند ارائه خواهد شد تا در صرفه‌جویی و کاهش مصرف آب نقشی مؤثر ایفا کند.

وی بیان کرد: در جریان این استارت‌آپ ویکند سه داور از حوزه محیط‌زیست استان و سه داور از جهاد دانشگاهی برای ارزیابی طرح‌ها و ایده‌های واصله تعیین‌شده تا در بررسی ابتدایی، طرح‌های مستعد رشد را وارد استارت‌آپ کنند تا طرح‌ها با استفاده از راهنمایی‌های آنان پردازش‌شده و به مرحله داوری نهایی راه پیدا کنند.

مسئول برگزاری این استارت‌آپ خاطرنشان کرد: در نقطه اوج این رویداد، با توجه به ارتباطات گسترده‌ای که جهاد دانشگاهی با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و صنعتگران دارد، می‌تواند ایده‌های برتر و برگزیده را که‌ کارکرد میدانی و عملیاتی شدن دارد، به ذی‌نفعان ارتباط دهد تا تأثیر مثبت آن در حل معضلات حوزه آب به تضمین حیات سالم بشری کمک کند.

وی گفت: استارت‌آپ ویکند «سهم من در حفاظت از منابع آب» از روز دوشنبه بیست و سوم آبان آغاز و تا روز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه ادامه خواهد داشت. محل برگزاری این رویداد علمی، سالن مرکز رشد و نوآوری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) خواهد بود. و متقاضیان صاحب ایده می‌توانند طرح‌های خود را تا ۲۱ آبان‌ماه به جهاد دانشگاهی تحویل دهند.
 
رستمی در پایان عنوان کرد: برگزاری این رویداد استارت‌آپی محصول هم‌افزایی دستگاه‌های مختلفی همچون استانداری قزوین، اداره کل حفاظت محیط‌زیست، جهاد دانشگاهی، آب‌منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره)، دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز رشد واحدهای فناور و  بنیاد نخبگان استان قزوین است.

به گزارش ایسنا، اداره کل حفاظت محیط زیست متولی و جهاددانشگاهی قزوین مسئولیت اجرایی این رویداد را عهده دار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha