• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403040402709
  • خبرنگار : 50657

معاون اقتصادی استاندار قزوین:

نرخ بیکاری قزوین در دولت سیزدهم به کمتر از ۵ درصد رسید

نرخ بیکاری قزوین در دولت سیزدهم به کمتر از ۵ درصد رسید

ایسنا/قزوین معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: در زمستان گذشته نرخ بیکاری استان قزوین به کمتر از پنج درصد رسید و باید گفت هم اکنون در تأمین نیروی کار کمبود داریم.

علی رحمانی در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه با استاندار قزوین که دوشنبه چهارم تیر ماه در سالن جلسات باغستان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در زمستان گذشته قزوین نرخ بیکاری خود را با کمتر از ۵ درصد در کل استان تجربه کرده است این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری در کشور ٨.١ بود به معنای دیگر ما در حال حاضر کمبود نیروی کار داریم.

معاون اقتصادی استاندار قزوین بیان کرد: در سال گذشته ۱۷ هزار نفر در استان قزوین بیمه شده‌اند، درصورتی که میانگین بیمه‌شدگان به طور سالانه چهار هزار نفر بوده است، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و قرار گرفتن استان قزوین در رتبه اول با ۸۶ امتیاز و فعالیت ۱۶۳ شرکت دانش‌بنیان در استان قزوین دستاورد دیگری است.

وی خاطرنشان کرد: ارتقاء پارک علم و فناوری استان قزوین از سطح ۳ به سطح ۲، حذف تسهیلات خوب ملی در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی، قرار گرفتن در جایگاه دوم جذب سرمایه‌گذاری خارجی پس از اصفهان، جذب ۹ همت تسهیلات اقتصادی از محل سفر رئیس جمهور دیگر اقدامات مثبت تیم استانداری قزوین بود.

رحمانی گفت: در حال حاضر ۹۶۸ واحد تولیدی در حال احداث است که سرمایه‌ای قریب به ۲۹.۵ همت در آن سرمایه‌گذاری شده است و ۱۸۱ واحد تولیدی در عمر دولت سیزدهم احیا و به چرخه تولید بازگشته‌اند، آغاز فعالیت گمرک شهرک چرمسازی برای ما یک فرصت اقتصادی بود که صادرات استان‌های مجاور هم از آن انجام می‌شود و برای ما ارزش افزوده و درآمد به همراه دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته خرید تضمینی گندم ۱۸۵ تن از مجموع ۲۵۰ تن گندم تولید شده استان بوده است و امسال بیش از ۲۰۰ تن از مجموع ۳۰۰ تن گندم تولید شده استان قزوین از قرار هر کیلو ۱۷۵۰۰ تومان خریداری می‌شود و در صورت با کیفیت بودن گندم مبلغ پرداختی در هر کیلو بیشتر نیز خواهد شد.

رحمانی اظهار کرد: براساس یک توافق کشوری کارخانه‌ها در ایام پیک مصرف برق می‌توانند یا یک ماه به طور کامل کارخانه خود را تعطیل کنند یا بپذیرند هفته‌ای ۲ روز تعطیل باشند و یا تولید خود را در این ایام کاهش دهند، قطعی برق واحدهای تولیدی براساس یک برنامه ملی است اما نکته مثبت این است که همه قطعی‌ها با اطلاع واحدهای تولیدی انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha