• سه‌شنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401081006974
  • خبرنگار : 50378

رئیس بخش توسعه منابع دیجیتال آستان قدس رضوی خبر داد

افزایش دسترسی پژوهشگران به ۱۷۰ میلیون منبع در کتابخانه دیجیتال رضوی

افزایش دسترسی پژوهشگران به ۱۷۰ میلیون منبع در کتابخانه دیجیتال رضوی

ایسنا/خراسان رضوی رئیس بخش سازماندهی و توسعه منابع دیجیتال آستان قدس رضوی گفت: با افزوده شدن ۱۰ میلیون منبع جدید به کتابخانه دیجیتال رضوی، دسترس‌پذیری پژوهشگران به ۱۷۰ میلیون منبع دیجیتال افزایش پیدا کرد.

مهدی کریمی توسعه منابع دیجیتال را در راستای دسترسی حداکثری پژوهشگران به تولیدات علمی داخل و خارج کشور دانست و اظهار کرد: ایجاد زمینه دسترسی به ۱۰ میلیون منبع دیگر از طریق بستر مجازی اقدامی بود که با فعالیت کارشناسان کتابخانه دیجیتال سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی طی هفت ماه از آغاز سال جاری به بار نشست.

وی گفت: منابع جدید از طریق منابع تولیدی سازمان، منابع فراهم‌آوری شده، مقالات داخلی و خارجی پایگاه‌های اشتراکی تامین‌ می‌شود.

کریمی ادامه داد: سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از سال ۱۳۹۰ با ایجاد کتابخانه دیجیتال برای دسترسی محققان به منابع از طریق فضای مجازی تلاش کرده و ثمره آن در حال حاضر مجموعه‌ای بالغ بر ۱۷۰ میلیون منبع دیجیتال است که از طریق کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی در بستر وب و ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال در سراسر کشور ارائه می‌شود.

وی گفت: پژوهشگران در سراسر جهان برای دسترسی به منابع اطلاعاتی موجود می‌توانند به کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی با نشانی digital.aqr.ir دسترسی داشته باشند و از سامانه‌های موجود در این کتابخانه دیجیتال از قبیل خدمات تحویل مدرک، امانت دیجیتال، ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال آستان قدس رضوی و یا کانال‌های ارتباطی سازمان در شبکه‌های اجتماعی  بهره‌مند شوند.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، کریمی یادآور شد: در حال حاضر محققان و پژوهشگران بیش از ۱۳۰ کشور از خدمات کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha