• سه‌شنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401071909821
  • خبرنگار : 50180

برگزاری همایش وحدت در کرمانشاه

یک مسئول: بهترین تبلیغ برای اسلام معرفی صحیح شخصیت پیامبر است

یک مسئول: بهترین تبلیغ برای اسلام معرفی صحیح شخصیت پیامبر است

ایسنا/کرمانشاه سی و چهارمین همایش وحدت با محوریت پیامبر اعظم(ص)، اتحاد ملی و حفظ ارزش‌ها، با حضور جمعی از شخصیت‌ها و علمای اهل تسنن و تشیع، امروز(19 مهر) در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد.

حجت الاسلام حسن منتظری سرپرست مرکز اسلامی استان کرمانشاه در این همایش با بیان اینکه استکبار جهانی در صدد تضعیف اسلام و مسلمانان است، گفت: دشمنان می کوشند تا با تضعیف وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) به اهداف خود برای نابودی اسلام دست پیدا کنند.

منتظری افزود: دشمنان می دانند اگر قریب ۱.۷ میلیارد مسلمان دنیا با هم وحدت داشته باشند، توطئه‌چینی‌های آنها برای ضربه زدن به اسلام راه به جایی نخواهد برد، لذا وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) را برنمی‌تابند و می کوشند تا از هر طریقی که شده، شخصیت پیامبر اکرم(ص) را مورد اهانت قرار دهند.

وی با بیان اینکه شخصیت پیامبر اکرم(ص) برای مسلمانان بیدارکننده است، گفت: شخصیت، سیره و زندگی عملی  پیامبر اکرم(ص)گنجینه بزرگی برای بشریت است که اگر مسلمانان از این گنجینه بزرگ استفاده کنند، دیگر جایی برای زورگویی استکبار جهانی و تهدیدهای آنان باقی نخواهد ماند.

وی با تاکید بر اینکه بهترین تبلیغ برای اسلام این است که شخصیت پیامبراکرم(ص) را به درستی به دنیا معرفی کنیم، گفت: باید از ایام مختلف سال به ویژه هفته وحدت برای معرفی شخصیت پیامبر اکرم(ص) به دنیا استفاده کنیم.


هفته وحدت فرصت خوبی برای گرایش جهانیان به اسلام است

حجت الاسلام حجت الله فاضلی مشاور استاندار کرمانشاه در امور روحانیون نیز در این مراسم با تاکید بر ضروری بودن حفظ وحدت برای تداوم راه اسلام و انقلاب گفت: هفته وحدت فرصت خیلی خوبی برای معرفی اسلام و پیامبر اکرم(ص) به جهانیان بوده و می تواند در تندتر شدن گرایش جهانیان به اسلام تاثیرگذار واقع شود.

 فاضلی اشاره ای هم به اغتشاشات اخیر کشور داشت و گفت: دشمنان در قضایای اخیر قرآن را آتش زده و با بی اخلاقی حجاب از سر بانوان برداشته و به حمایت از تجزیه‌طلب ها پرداخته و اصلا حرفی برای گفتن ندارند.

وی تاکید کرد:  این دست اقدامات توان مقابله با آرمان‌های بزرگ اسلام که مهمترین آنها مبارزه با ظلم و ستم در دنیا است را نخواهد داشت و خیلی زود به حاشیه خواهد رفت.

وی در ادامه بزرگترین مبارزه با دشمنان و در راس آنها آمریکا را خدمت به مردم عنوان و ابراز امیدواری کرد: در سایه خدمت بیشتر مسئولین به مردم شاهد ایجاد موجی از رضایتمندی در جامعه باشیم.


 دشمنان این بار برای ضربه زدن به اسلام دست روی مقوله حجاب گذاشته‌اند 


ماموستا احمد شیخی امام جمعه اهل سنت ثلاث باباجانی هم در ادامه این همایش با بیان اینکه در سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توانستیم وحدت را به خوبی حفظ کنیم، گفت: در ادوار مختلف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، از سالهای دفاع مقدس گرفته تا مبارزه با داعش و دیگر گروه های تکفیری و نیز در جریان برگزاری انتخابات‌ها و دیگر فتنه‌های دشمنان توانستیم در سایه اتحاد و همدلی در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.

وی با بیان اینکه در جریان اغتشاشات اخیر نیز اتحاد و همدلی خود را به جهانیان نشان دادیم، گفت: دشمنان این بار برای ضربه زدن به اسلام دست روی مقوله حجاب که مورد تاکید دین اسلام است گذاشته‌اند، در حالیکه مقوله حجاب اختصاص به حکومت و سیاست نداشته و یکی از اصول مورد تاکید خداوند در دین اسلام است.

 وی اضافه کرد: حجاب مقوله ای نیست که قابل صرف نظر کردن در اسلام باشد، چون این موضوع جزو اصول قرآنی است و ما هرگز نمی توانیم از اصول قرآنی دست بکشیم.

وی ادامه داد: مردم مومن و ولایی ایران اسلامی به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب وفادار بوده و هرگز دست از آرمان‌های خود نخواهند کشید.

باید اختلافات را کنار گذاشت

 ماموستا سیدمحمد محمدی امام جمعه اهل سنت روانسر نیز با بیان اینکه وحدت در لغت به معنای یکی و یگانه شدن است، میوه وحدت را پیروزی عنوان کرد و گفت: مسلمانان باید با تکیه بر مباحث مشترک همگرایی داشته و بکوشند تا اختلافات را تا حد ممکن کنار بزنند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام، برای ضربه زدن به مسلمانان روی نقاط افتراق آنها دست می گذارند، تاکید کرد: دشمنان با ابزارهای مختلف در تلاشند بین مسلمانان تفرقه بیاندازند و از این طریق به اهداف خود برای نابودی اسلام برسند.

امام جمعه اهل سنت روانسر در ادامه وحدت بین مذاهب را در استان کرمانشاه مثال زدنی عنوان کرد و افزود: مردم استان کرمانشاه گل سر سبد وحدت در کشور هستند.

ماموستا محمدی در ادامه با اشاره به رخدادهای اخیر کشور، گفت: دشمنان همواره درصدد ضربه زدن به مسلمانان بوده اند و امروز نیز به بنام حجاب و حقوق زن در پی رسیدن به اهداف خود بوده و می کوشند تا با تداوم اغتشاشات به اصل اسلام و باورهای مسلمانان هجمه کنند.

وی ادامه داد: در اغتشاشات اخیر  قرآن کریم به آتش کشیده و به مقدسات مسلمانان توهین شد و در برخی موارد پرچم کشور به آتش کشیده شد. 

وی سپس اشاره ای هم به مشکلات اقتصادی کشور و در تنگنا بودن مردم از نظر معیشت و بیکاری داشت و گفت: لازم است دولت در اسرع وقت برنامه‌هایی برای بهبود اوضاع کشور اجرایی کند.

وی ادامه داد: حقیقتا مردم به دولت آقای رییسی خوشبین بوده و انتظار حل مشکلات خود را دارند و امید است مسئولین در جهت حل مشکلات به ویژه مشکلات جوانان و ایجاد رضایتمندی بیشتر در جامعه تلاش کنند.


ادامه این همایش با دف نوازی گروه نینوا و نیز مولودی خوانی و اجرای تواشیح همراه بود.


 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha