• پنجشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403041409634
  • خبرنگار : 50182

با تزریق اعتبار ۳۰ هزار میلیاردی

راه آهن کرمانشاه-خسروی جان می‌گیرد

راه آهن کرمانشاه-خسروی جان می‌گیرد

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه از تخصیص اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومانی به پروژه راه آهن کرمانشاه - خسروی خبر داد.

محمدطیب صحرایی در نشست خبری امروز (۱۴ تیر) با اشاره به اهمیت استراتژیک پروژه راه آهن کرمانشاه- خسروی، گفت: متاسفانه این پروژه در دولت قبل علی رغم اهمیت فوق العاده آن برای کشور و استان، عملاً به خواب رفت.

وی به رتبه اول مرز پرویزخان در ترانزیت کشور اشاره و تصریح کرد: این ظرفیت بالا در حوزه ترانزیت نشان می‌دهد که ما نیاز ضروری به راه آهن داریم، علاوه بر این ما در استان ۱۲۰ میلیون تن تولیدات صنعتی، ۲۰ میلیون تن تولیدات معدنی و پنج میلیون تن تولیدات کشاورزی داریم که همه این‌ها نیازمند حمل و نقل ریلی هستند.

وی افزود: از طرفی با توجه به نزدیکی مرز خسروی به عتبات عالیات، راه اندازی حمل و نقل ریلی ظرفیت خوبی برای جابجایی میلیون‌ها مسافر شرق و مرکز کشور به سمت عتبات عالیات و از طرفی جابجایی مسافران عراقی به سمت مراکز سیاحتی زیارتی و درمانی کشور است.

استاندار کرمانشاه گفت: متاسفانه علی رغم اهمیت راه آهن کرمانشاه خسروی، این پروژه در دولت قبل تعطیل شد و این تعطیلی  موجب شد که برخی تونل‌ها به دلیل نیمه کاره بودن دچار آسیب شوند و این امر خساراتی را هم به پروژه وارد کرده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت این پروژه از همان روزهای اول پیگیر اجرای آن بودیم و در ۱۳ نامه به مسئولین کشوری از جمله شهید جمهور، معاون اول رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی پیگیر تامین اعتبار آن شدیم.

صحرایی گفت: طی یک سال و نیم گذشته تلاش‌های بسیاری کردیم که سرشاخه‌های این پروژه را دوباره فعال کنیم و خوشبختانه این تلاش‌ها جواب داد و راه آهن غرب دوباره از خواب بیدار شد. در این مسیر نمایندگان استان هم تلاش فراوانی کردند که جای تقدیر دارد.

وی افزود: روز گذشته خبر بسیار خوبی را دریافت کردیم که اجرای این پروژه را که برای بسیاری از مردم استان به یک آرزو تبدیل شده بود را تحقق می‌بخشد.

صحرایی گفت: رهبر معظم انقلاب اخیراً موافقت خود را با اختصاص اعتبار از صندوق توسعه ملی به چند پروژه مهم ریلی کشور اعلام کردند و خوشبختانه بر اثر تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده طی یک سال و نیم گذشته، راه آهن کرمانشاه - خسروی هم در لیست این پروژه‌ها قرار گرفت.

وی افزود: بر این اساس ۳۰ هزار میلیارد تومان طی سه سال به پروژه راه آهن کرمانشاه- خسروی تزریق می‌شود و با این اعتبار طبق برآورد دقیق صورت گرفته پروژه به طور کامل به اتمام می‌رسد.

صحرایی خاطرنشان کرد: این اعتبارات تخصیص شده و نقد است و نمی‌تواند در جای دیگری صرف شود، بنابراین دولت بعدی که روی کار می‌آید اگر اهل کار باشد ظرف سه سال با این اعتبار می‌تواند پروژه راه آهن کرمانشاه - خسروی را تکمیل می‌کند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: اهمیت این اعتبارات در این است که نیازی نیست منتظر تخصیص بمانیم و این اعتبارات تخصیص شده و نقد است و فقط دولتی می‌خواهد که همت کرده و پروژه را اجرایی کند.

صحرایی طول مسیر راه آهن کرمانشاه - خسروی را ۲۶۳ کیلومتر اعلام و تصریح کرد: این مسیر با شاخه‌های آنتنی حدود ۳۳۰ کیلومتر ریل گذاری نیاز دارد.

وی با اشاره به وجود یازده تونل در این مسیر گفت: ۹ تونل ساخته شده و تنها دو تونل آن باقی مانده است.

به گفته صحرایی در حال حاضر پیشرفت پروژه راه آهن کرمانشاه خسروی حدود ۴۰ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این پروژه می‌تواند چند هزار شغل را ایجاد کند که برای استانی که بیکاری بالایی دارد، بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha