• سه‌شنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401071205870
  • منبع : نمایندگی سمنان

چه دانشجویانی می‌توانند "همسفر تا بهشت" شوند؟

چه دانشجویانی می‌توانند "همسفر تا بهشت" شوند؟

ایسنا/سمنان سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بااشاره به آغاز فرآیند ثبت‌نام کاروان‌های طرح ملی همسفر تا بهشت به چگونگی برپایی و شرایط دانشجویان واجد شرایط در این طرح پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین محرم بیابانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ضوابط و مقررات ثبت‌نام کاروان‌های طرح ملی همسفر تا بهشت در سال ۱۴۰۱ اعلام شده و زوجین دانشجو باید با مطالعه دقیق ضوابط و مقررات می‌تواند در این طرح شرکت کنند.

وی ادامه داد: طبق این قوانین اعلام شده، زوجینی که حداقل یک نفر از آن‌ها دانشجو بوده و تاریخ رسمی عقد آنان در فاصله زمانی  ۱ فروردین ۱۴۰۰ الی ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ باشد، مجوز ثبت‌نام خواهند داشت .
سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: ملاک شرکت در طرح ملی «همسفر تا بهشت» دانشجو بودن حداقل یکی از زوجین در تاریخ رسمی عقد (نه دانشجو بودن در زمان ثبت‌نام) است.

وی گفت: در مواردی که هر دو نفر زوجین، دانشجو باشند، لازم است فقط یکی از آن‌ها به عنوان داوطلب اصلی در سامانه ثبت‏ نام کند و همچنین به منظور قطعی‌شدن ثبت‌نام، زوجین دانشجو می‏بایست حداکثر تا دو هفته پس از ثبت‌نام ‌اولیه در سامانه، گام‌های بعدی تا نهایی‌شدن ثبت‌نام و انتخاب کاروان را طی کرده و تایید نهایی را از سامانه اخذ کنند.

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با تاکید بر اینکه تمامی ‌هزینه‌های اسکان، پذیرایی و برنامه‌های فرهنگی آموزشی در مشهد مقدس به‌جز هزینه‌های رفت وآمد به مشهد مقدس و بالعکس که بر عهده زوجین است، به عهده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواهد بود.

حجت الاسلام بیابانی با اشاره به درخواست برخی دانشجویان که تاریخ عقد آنها پیشتر از تاریخ اعلام شده بوده، تصریح کرد: متاسفانه امکان شرکت جاماندگان دوره‌های گذشته به هیچ عنوان میسر نیست و بر این اساس از تماس‌غیرضروری با ستاد ازدواج دانشجویی پرهیز کنند.

وی اظهار کرد: همچنین امکان ثبت‌نام دانشجویانی که ازدواج مجدد کرده‌اند وجود ندارد؛ در صورتی که هر دو زوجین در سال‌های پیشین به جشن ازدواج دانشجویی اعزام نشده باشند؛ در این صورت ستادهای استانی پس از تأیید این مورد، نسبت به نامه‌نگاری با ستاد مرکزی ازدواج دانشجویی (مفاد)  اقدام کرده تا در صورت صلاحدید، اعزام این زوج و امکان ثبت‌نام آنان به صورت دستی میسر شود.

وی افزود: زوجین دانشجو می توانند با مراجعه به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یا سایت این نهاد برای شرکت در این جشن بزرگ ثبت نام کنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha