• یکشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401062014915
  • خبرنگار : 90057

روسیه عقب نشینی از برخی مناطق خارکیف را تایید کرد

روسیه عقب نشینی از برخی مناطق خارکیف را تایید کرد

اوکراین ضمن اعلام پیشروی ده‌ها کیلومتری نیروهای نظامی خود در جبهه جنوب مدعی شد که کنترل یک شهر کلیدی واقع در شرق این کشور را بار دیگر در دست گرفته است. ارتش روسیه اما گفته است به منظور دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه، تصمیم به سازماندهی مجدد نیروها در مناطق شرقی گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: به منظور دستیابی به اهداف اعلام شده از عملیات ویژه نظامی برای آزادسازی دونباس، تصمیم به سازماندهی مجدد نیروهای روسی مستقر در مناطق بالاکلیا و ایزیوم برای ایجاد تلاش در جهت دونتسک گرفته شد.

برای این منظور، ظرف سه روز، عملیاتی برای محدود کردن و سازماندهی انتقال نیروهای گروه ایزیوم-بالاکلی به قلمرو جمهوری خلق دونتسک انجام شد. در این عملیات تعدادی از فعالیت های منحرف کننده و نمایشی با تعیین اقدامات واقعی نیروها انجام شد.

به منظور جلوگیری از آسیب به نیروهای روسی، یک حمله آتش قوی انجام شد با استفاده از هوانوردی، نیروهای موشکی و توپخانه به دشمن وارد شد.

در طی سه روز، بیش از دو هزار جنگنده اوکراینی و خارجی و همچنین بیش از صد دستگاه خودروی زرهی و توپخانه منهدم شدند.

ناتالیا گومنیوک، سخنگوی فرماندهی نظامی نیروهای مسلح اوکراین در جبهه جنوب به رسانه‌های محلی گفت: سربازان ما در خطوط مقدمِ چندین منطقه از جبهه‌های جنوبی از دو تا چند 10 کیلومتر در حال پیشروی هستند.  وزارت دفاع روسیه خروج نیروها از چندین منطقه در سراسر منطقه خارکف اوکراین را تایید کرده است

اوکراین همچنین مدعی است که کنترل شهر کوپیانسک در شرق این کشور را که در مسیر تدارکاتی ارتش روسیه واقع شده بازپس گرفته است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «در راستای دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه، تصمیمی برای بازتجمع نیروها در مناطق بالاکلیا و ایزیوم برای تقویت تلاش‌ها به سوی دونتسک اتخاذ شده است».

وزارت دفاع روسیه اضافه کرد: «نیروهایی که در منطقه مستقر شده‌اند طی سه روز گذشته در مناطق جمهوری خلق دونتسک مستقر شده‌اند».

زلنسکی: ۳۰ بخش را آزاد کردیم

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین نیز اعلام کرده که نیروهای تحت امر کی‌یف ۳۰ بخش تحت اشغال را در این منطقه مرزی واقع در شمال شرقی اوکراین از روسیه پس گرفته‌اند.

یک مسئول منطقه‌ای با انتشار عکسی در شبکه‌های اجتماعی از حضور سربازان اوکراینی در شهر ۲۷ هزار نفری کوپیانسک، تسلط اوکراین بر این شهر را مورد تاکید قرار داده است.

نیروهای ویژه اوکراین نیز با انتشار تصاویری از حضور افسران خود در این شهر تاکید کرده‌اند که «کوپیانسک همیشه بخشی از اوکراین بوده و خواهد بود.»

از سوی دیگر، اولگ نیکولنکو، سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین هم با انتشار پستی در شبکه های اجتماعی این چنین از پیشروی‌های نیروهای نظامی کشورش یاد کرده است: «نیروهای اوکراینی در شرق در حال پیشروی هستند و شهرها و روستاهای بیشتری را آزاد می کنند. شجاعت آنها که از حمایت نظامی غرب نیز بهره‌مند شده‌اند نتایج شگفت انگیزی به همراه دارد.»

وی سپس می‌افزاید: «ارسال سلاح به اوکراین بسیار مهم است. شکست روسیه در میدان نبرد به معنای به دست آوردن و تضمین صلح در اوکراین است.»

بزرگترین شهری که تاکنون توسط نیروهای کی یف بازپس گرفته شده بالاکلیا واقع در استان خارکیف است که جمعیت آن قبل از جنگ ۳۰ هزار نفر تخمین زده می‌شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۰ ۱۱:۰۳

روزهای بد پوتین در حال افزایش است. معمولا دیوانگان کنترلی بر اعمال خود ندارند مردم روسیه باید بخاطر کشور خود هم که شده با اعتراض پوتین را از قدرت ساقط کنند چرا که از این دیوانه جنگ اتمی هم قابل پیش بینی است

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۰ ۱۸:۲۷

اکراین دشمنی خود را با ایران بارها و بارها اثبات کرده. طرفداری از دشمن وطن در جنگی که ربطی به ما ندارد از یک وطن فروش بر می آید

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۷ ۰۱:۱۰

کامنتهای شماهایا فحش یا مرگ و از این قماش

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۰ ۱۳:۲۹

خیلی خنده داره انگاری نوکران ارباب پوتین در خبرگزاری های داخلی نمی خوان واقعیت میدان نبرد رو قبول کنند و به شکست اربابشون روسیه اعتراف کنند چون هنوز دارن اخبار گمراه کننده تحویل مردم میدن خخخ

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۰ ۱۸:۲۹

هواداران چشم و گوش بسته دشمن یهودی ایران زمین را نمیتوان ایرانی دانست

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۴ ۰۷:۱۷

خیلی احمقانه است که خبرسازی های اژانسهای خبری غربی رو باور میکنید

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۵ ۱۴:۳۹

تومحتکرمنافق کثیف خاین جیره خواراجنبی فرزندباباترامپ پیمان شکن نامردقاتل بهترهست خفه سوی وبروی پیش عمویت پمپو" تونژادت ایرانی نیست مثل نوری زاده توهم نطفه رقص شمشیری" ایرانی نیستی بچه وهابی"تاپایان جنگ جهانی تمام کشورهابه همسایه خودتجاوزمیکردندبچه ایا امریکا ۵۱ ایالت بود یانیمی را با تجاوزتصرف کرد؟ماازشوروی وقرن ۱۹،۲۰ اظهارنظرنمیکنیم بیسواد، الان ازروسبه صحبت میکنیم نه شوروی،،هرچندخدمات شوروی به ایران بسیاربیش ازارباب پیمان شکنت میباشدمطالعه کن ذوب اهن اصفهان ماشین سازی تراکتوراراک و تبریزکه درانزمان دایرکرد؟شوروی،،امریکامتحدنظامی ایران چه کرد ؟ساه راوادارکردبحرین رابدون جنگ ازایران جداکند،،،برویدمطالعه کنید بیسوادان ...افتاد

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۷ ۰۱:۱۳

ببخشید که ما به اخبار دروغ و گزینشی کانالهای مزدور غربی باور نداریم

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۰ ۱۷:۱۲

اولا روسیه قدرت دوم جهان است و بالاتر بعدا او با تعدادی بمب اتمی کار این کشور را خواهد ساخت یا موشک اتمی یابا بمباران فرشی کار همه را خواهد ساخت پس نباید فراموش کرد که روسیه نمی خواهد بجنگد اگرنه هم قدرت دارد هم امکانات

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۰ ۱۸:۱۷

روسیه با غرب دار می جنگنند یک جنگ نابرابر است چین باید با سلاح از روسیه پشتیبانی میکرد چون نفر بعدی خودش می باشد

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۰ ۲۱:۲۱

الحمدالله رب العالمین که لشگر متجاوز روس در حال شکست است . به فضل خدا با شکست روسها ، آزادی و انسانیت بر حیوانیت و ظلم پیروز خواهد شد .

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۳ ۲۲:۲۲

نفربعدکشورخودت موردحمله خواهدشد

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۷ ۰۱:۲۰

برادر عزیز با توجه به شخصیت فاسد زلنسکی و حامیان سلطه طلبش چرا از ایشان حمایت میکنی

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۵ ۱۴:۲۹

روسیه با۸۰کشورمبجنگدسابقه کمکهای دههامیلیاردی درتاریخ نداریم اگراکراین تنهابودکه دوماهه تارومارمیشد،،پوتین برعکس امریکاست ورافت به خر ج میدهدامریکاویتنام رابمباران شیمایی میکروبی کرد،اماروسیه بااینکه با۸۰کشورمواجه هست اینحرکت تا امروزنکرده،درحالیکه حق داردهشداردادزمانیکه نازیهای وحشی صفت ۲۵۰کودک بی گناه معصوم روستباردرشرق اکراین قتل عام کردندبایدپوتین بطرزفجیع انتقام بگیردنه اینگونه باملاحظات بجنگد پوتین پیروزهست ودونباس وکریمه کلاسرزمین روسهاست،ونازیها بایداخراج شوند

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۷ ۲۳:۳۶

گربه دستش به گوشت نمیرسه پیف پیف میکنه حالا بگو جابجایی