• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403062515611
  • خبرنگار : 71415

لهستان، اروپایی‌ها را به قطع مزایای مردان اوکراینی مشمول خدمت سربازی فراخواند

لهستان، اروپایی‌ها را به قطع مزایای مردان اوکراینی مشمول خدمت سربازی فراخواند

وزیر امور خارجه لهستان در جریان سفرش به کی‌یف درخواست کرد کشورهای عضو اتحادیه اروپا مزایای رفاهی مردان اوکراینی را که از جنگ در کشورشان فرار کرده و به خاک آنها رفته‌اند، در راستای کمک‌های دیگرش به ارتش اوکراین قطع کند.

به گزارش ایسنا، «رادوسلاو سیکورسکی» وزیر امور خارجه لهستان بعد از نشستی با همتای اوکراینی خود در شهر کی‌یف گفت دولت‌های اروپایی باید مزایای رفاهی آن دسته از مردان اوکراینی که در سن خدمت نظامی هستند و ساکن کشورهای آنها شدند، قطع کنند تا از این طریق به ارتش اوکراین به منظور جذب سربازان بیشتر برای جنگ با روسیه کمک شود.

به نوشته «رویترز»، سیکورسکی گفت پایان دادن به مزایای تامین اجتماعی آوارگان مرد اوکراینی از سوی دیگر به بخش دارایی کشورهای غرب اروپا که از آنها میزبانی می‌کنند سود خواهد رساند.

داده‌های دفتر آماری اتحادیه اروپا موسوم به «یورواستات» نشان می‌دهند که تا ژوئیه سال جاری میلادی بیش از ۴.۱ میلیون اوکراینی وضعیت پناهندگی موقت را در کشورهای اتحادیه اروپا به دست آورده‌اند و حدود ۲۲ درصد از آنها را مردان بزرگسال تشکیل می‌دهند.

سیکورسکی در یک کنفرانس در شهر کی‌یف که چند تن دیگر از رهبران خارجی در آن شرکت داشتند، اظهار کرد: «پرداخت مقرری‌های تامین اجتماعی به کسانی که واجد شرایط سربازی در ارتش اوکراین هستند، متوقف کنید. نباید مشوق‌های مالی برای فرار کردن از خدمت نظامی در اوکراین وجود داشته باشد. این یک حق انسانی نیست که به کسی که از خدمت سربازی و دفاع از کشورش فرار کرده، پول بدهند. ما در لهستان چنین کاری نمی‌کنیم.»

«آندری سیبیها» وزیر امور خارجه اوکراین هم از این درخواست سیکورسکی استقبال کرده و گفت: «زمان آن رسیده تا واقعا درباره تدوین برنامه‌هایی از سوی اتحادیه اروپا در راستای بازگرداندن اوکراینی‌ها به خانه سوال کنیم. مطمئنا باید شرایط مناسبی برای این منظور ایجاد شود. اما چنین موضوعی را باید در دستور کارمان قرار دهیم. من از ایده‌ای که سیکورسکی، وزیر امور خارجه لهستان مطرح کرد حمایت می‌کنم.»

با گذشت حدود ۳۱ ماه از جنگ اوکراین، سربازان ارتش روسیه همچنان در حال پیشروی تدریجی در شرق اوکراین هستند و از جنبه نیرو و تجهیزات بر اوکراینی‌هایی که همواره مورد حمایت نظامی متحدان غربی قرار داشته‌اند برتری دارند.

این وضعیت موجب شده کی‌یف نیازمند جذب سربازان بیشتر به منظور حفظ خطوط دفاعی‌اش و بیرون کشیدن سربازان خسته‌ای که مدت زیادی جنگیده‌اند، باشد.

اوکراین اوایل سال جاری میلادی به منظور افزایش ورود سرباز به ارتشش قوانین جدیدی را تصویب و اجرا کرد از جمله پایین‌ آوردن سن فراخوانده شدن برای سربازی از ۲۷ به ۲۵ سال. کی‌یف طبق قوانین جدیدش به مردان اوکراینی ساکن خارج از این کشور دستور داده اطلاعات مربوط به خدمت سربازی خود را به صورت اینترنتی به روزرسانی کرده و به کشورشان بازگردند تا در جنگ شرکت کنند.

اوکراین از ابتدای حمله روسیه در فوریه ۲۰۲۲ به این کشور قانون ممنوع‌الخروجی مردان رده سنی ۱۸ تا ۶۰ سال را در ضمن اجرای برنامه فراخواندن این مردان به ارتش برای جنگ به اجرا درآورد. با این وجود، تعداد زیادی از این مردان اوکراینی به علت وجود فساد در سیستم جذب سرباز و امکان پرداخت رشوه برای دور زدن ارتش، توانستند به خارج فرار کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha