• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403062515774
  • خبرنگار : 71443

فشارها به لندن برای صدور مجوز حمله موشکی اوکراین به روسیه

فشارها به لندن برای صدور مجوز حمله موشکی اوکراین به روسیه

چند مقام ارشد سابق انگلیس از نخست وزیر این کشور خواستند تا بدون حمایت آمریکا به اوکراین اجازه دهد از موشک‌های «سایه طوفان» علیه روسیه استفاده کند.

به گزارش ایسنا، پنج وزیر دفاع سابق و «بوریس جانوسون» نخست‌وزیر پیشین انگلیس از «کر استارمر» نخست‌وزیر این کشور خواستند تا اجازه استفاده اوکراین از موشک‌های ساخت انگلیس، موسوم به «سایه طوفان» (Storm Shadow) را علیه روسیه بدهد.

گرانت شاپس، بن والاس، گوین ویلیامسون، پنی موردانت، لیام فاکس و بوریس جانسون در اقدامی هماهنگ به استارمر هشدار دادند که تاخیر بیشتر در این زمینه تنها عزم روسیه را تقویت خواهد کرد.

مذاکرات اخیر استارمر با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در واشنگتن بدون توافق بر سر این موضوع به پایان رسید.

«گرانت شاپس» وزیر دفاع پیشین به روزنامه ساندی تایمز گفت: استارمر به جای منتظر ماندن برای تایید رسمی از سوی ایالات متحده، باید آنچه را که امروز به شدت به آن نیاز است به رئیس جمهور زلنسکی ارائه دهد. این‌گونه بود که ما جایگاه رهبری جهانی خود را در حمایت از اوکراین به عهده گرفتیم.

«بن والاس» وزیر سابق نیز تاکید کرد: تنها راه واقعی برای ایستادن در برابر پوتین این است که قوی، متحد و مصمم باشیم تا از پس آن بربیاییم.

به نوشته نشریه استاندارد، بحث درباره موشک‌های سایه طوفان به دنبال تأخیرهای مشابه در مورد تصمیم‌گیری برای تامین تانک و جت‌های جنگنده به اوکراین صورت گرفته است.

اوکراین نیز روز شنبه بار دیگر درخواست‌های خود را از غرب برای اجازه استفاده از این موشک‌ها برای حمله به عمق روسیه پس از شکست نشست ایالات متحده و بریتانیا در مورد این موضوع مطرح کرد.

درخواست مجدد اوکراین در حالی مطرح شد که کی‌یف اعلام کرد روسیه یک شبه حملات بیشتری را با هواپیماهای بدون سرنشین و توپخانه به اوکراین انجام داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha