• شنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۲۱:۰۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401052216030
  • خبرنگار : 50199

رئیس مجمع نمایندگان مازندران

مازندران با بودجه استانی خدمات کشوری ارائه می‌دهد

مازندران با بودجه استانی خدمات کشوری ارائه می‌دهد

ایسنا/مازندران کیوان مرادیان رئیس مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه باید به زیرساخت استان توجه ویژه شود، عنوان کرد: مازندران در حال ارائه خدمات کشوری است و بنابراین باید بودجه کشوری به آن تخصیص داده شود.

 کیوان مرادیان رئیس مجمع نمایندگان مازندران در جریان حضور وزیر اقتصاد و دارایی در مازندران با بیان این مطلب، گفت: نمی توان تمام مشکلات و موانع را به طور ناگهانی برطرف کرد اما تلاش ها در این امور جدی است.

وی افزود: بحث گردش عمومی بانکهای استان و فروشگاه های زنجیره ای نیز موضوعی است که باید به آن توجه شود. 

مرادیان ادامه داد: در بحث‌ اشتغال نیز با جالش جدی مواجه هستیم و در این راستا به زیر ساخت ها و بخش کشاورزی نیز باید توجه بیشتری شود تا شمال کشور درآمدهای اقتصادی بیشتری داشته باشد.

منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه نگاه مسئولین کشوری به سمت صنایع بزرگ در استان های شمالی سالهاست که کم رنگ شده است، عنوان کرد: در استان سمنان، با  مساحتی نصف مازندران، صنایع پتروشیمی دارویی ایجاد شده است اما در استان ما این موضوع مورد توجه قرار نمی گیرد، چرا که سرمایه لازم وجود ندارد.

وی با تاکید بر ضرورت احداث‌ یک بیمارستان بزرگ در مازندران افزود: مازندران می تواند بر طبق قانون پروژه های بزرگی را با پزشکان حاضر در استان راه اندازی کرده و ادامه دهد.

زارعی در ادامه به افزایش میزان مصارف منابع در استان اشاره و خاطرنشان کرد: منابع در استان با کمبود مواجه است و در بخش کشاورزی نیاز به یک پروژه بزرگ داریم که این مهم با کمک بانک ها ممکن خواهد بود و به طور حتم با دریافت منابع، عملکرد بهتری در زمینه کشاورزی خواهیم داشت.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود تمام اشتراک نظرهایی که با استاندار دارم اما در دو سال اخیر واقعاً دچار مشکلات جدی بودیم و باید به این ساختار توجه کنیم؛ همچنین در اجرای طرح ماده ۵۶ بسیار ضعیف هستیم و به جد می‌توانیم بگوییم که ما با همکاری بانک ها و تامین اعتبار از سوی آنها و اختصاص این بودجه برای انجام طرح ۵۶ می توانیم شاهد افزایش بازدهی باشیم.

کمال علیپور نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این نشست گفت: چند پروژه مهم در استان وجود دارد که در ماده ۵۶ گنجانده شده که امیدواریم در دستور کار قرار گیرد. 

وی افزود: تکمیل بزرگراه ساری به قائمشهر در هفته دولت نیز می تواند آورده خوبی داشته و در وضعیت رشد اقتصادی کشور و مازندران تاثیرگذار باشد که امیدواریم این موارد جزو اولویت سفر وزیر قرار گیرد.

نماینده قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ با اشاره به تامین مالی برای محور سوادکوه که یکی از پروژه های بزرگ و مهم کشور است افزود: محور سوادکوه در واقع یک جاده ملی است و نه جاده استانی و از این منظر باید مورد توجه جدی قرار بگیرد و برای تکمیل پروژه بزرگ پل سفید نیاز به ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه است که ۵۰۰ میلیارد تومان آن از محل ماده ۵۶ تامین شده است که از آقای خاندوزی جهت تامین اعتبار این پروژه، تقاضا کردیم و دستگاه اجرایی مصوب کرده و سازمان مدیریت و برنامه و بودجه هم تایید کرده است.

علیپور ادامه داد: کارهای ابتدایی انجام شده اما نیازمند همراهی بانک‌ها هستیم و در این راستا ما از بانک صادرات تقاضا داشتیم که در انجام پروژه بزرگ پل معلق در پل سفید همراه باشد که شاخصه‌ خوبی برای استان مازندارن است.

وی در پایان با اشاره به قابلیت کشاورزی در مازندران گفت: همچنین ضروری است مازندران را به سمت صنعتی شدن  و اقتصادی شدن سوق دهیم.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha