• چهارشنبه / ۵ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401050503632
  • خبرنگار : 50490

/جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوریِ نخبگان ایران/

ارتباط بین جهاد دانشگاهی و ائمه جمعه تقویت شود

ارتباط بین جهاد دانشگاهی و ائمه جمعه تقویت شود

ایسنا/مازندران امام جمعه بابل با اشاره به اینکه در گذشته ارتباط تنگاتنگی بین ائمه جمعه و جهاد دانشگاهی برقرار بود، گفت: این نهاد انقلابی ارتباط خود را با ائمه جمعه بیشتر کند تا گام های ارزنده ای با همکاری فی‌مابین شکل گیرد.

حجت الاسلام مجتبی روحانی در گفت و گو با ایسنا، جهاد دانشگاهی را نهادی برخواسته از انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: نهادی که از ابتدا در تعمیق مسائل علمی و پاسخگویی به نیازهای علمی کشور و آن دسته از موضوعاتی که نیاز بود اتصال بین دانشگاه و جامعه باشد و با نگاه انقلابی عمل کند، نهاد جهاد دانشگاهی بود.

وی جهاد دانشگاهی را نهادی انقلابی و علمی برشمرد و گفت: از زمان تاسیس این نهاد تاکنون خدمات ارزشمندی در زمینه های مختلف از جهاد دانشگاهی شاهد بودیم که از گذشته تا کنون ادامه دارد.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در این مدت دچار فراز و نشیب شده است، تصریح کرد: این نهاد در گذشته در ریل توسعه و فراز بود و الان در نشیب است که شاید بخاطر مشکلات مالی باشد.

روحانی خواستار توجه بیشتر جهاد دانشگاهی به شعار سال مقام معظم رهبری شد و افزود: انتظار داریم جهاد دانشگاهی در موضوع دانش بنیان، توجه مضاعفی انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: با اینکه استان مازندران و شهرستان بابل قطب کشاورزی است و از منابع طبیعی برخوردار است اما تعداد شرکتهای دانش بنیان آن در حوزه کشاورزی کم است و باید این حوزه تقویت شود و جهاد دانشگاهی این پتانسیل را دارد که در این حوزه اقدام کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه دانشگاه نوشیروانی و مراکز علمی شهرستان بابل ظرفیت ارزنده ای برای حل مشکلات عدیده استان و شهرستان در حوزه های مختلف از جمله بحث زباله و شیرابه، شیلات و پیامد آلودگی ماهی دریا و آبزیان و مشکلات کشاورزی است، گفت: جهاد دانشگاهی می تواند حلقه ارتباط بین دانشگاه و جامعه بوده و اقدامات موثری در این امر داشته باشد.

روحانی با ابراز گلایه از عدم ارتباط کافی جهاد دانشگاهی با ائمه جمعه، یادآور شد: اگر این نهاد انقلابی و  علمی همچون گذشته ارتباط تنگاتنگی با ستاد نماز جمعه و مسئولان داشته باشد و ما را در جریان پروژه ها، اقدامات و عملکرد خود قرار دهد بهتر می توانیم همکاری داشته باشیم اما متاسفانه این ارتباط ضعیف بوده و در جریان پروژه های آنها نیستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha