• دوشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401012917485
  • خبرنگار : 50130

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی استان:

تزریق دز سوم واکسن کرونا در بیش از ۷ درصد افرادی بالای ۱۸ سال کردستان

تزریق دز سوم واکسن کرونا در بیش از ۷ درصد افرادی بالای ۱۸ سال کردستان

ایسنا/کردستان مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی کردستان، آخرین آمار واکسیناسیون کووید ۱۹ در استان را تا ۲۷ فروردین ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: تعداد ۳۸۴ هزار و ۲۶۴نفر معادل ۷/۳۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال در سطح استان تاکنون واکسن دوز سوم تزریق کرده اند.

 دکتر امید بنفشی، اظهار کرد: تعداد افراد بالای ۱۲ سال که تاکنون واکسن نوبت اول را در استان کردستان تزریق کرده اند یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۱۹ نفر یعنی ۱/۸۵ درصد بوده است.

وی افزود: تعداد افراد بالای ۱۲ سال که واکسن نوبت دوم را تزریق کرده اند ۹۸۹ هزار و ۳۹۰ نفر معادل ۲/۷۵ درصد بوده است.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، دکتر بنفشی تعداد افراد بالای ۱۸ سال سطح استان را که تاکنون واکسن دوز سوم تزریق کرده اند ۳۸۴ هزار و ۲۸۴ نفر معادل ۷/۳۲ درصد اعلام کرد و افزود: در این مدت تعداد کودکان ۵ تا ۱۲ سال که واکسن نوبت اول را تزریق کرده اند ۳۳ هزار و ۵۲۹ نفر یعنی ۱/۱۷ درصد و تعداد کودکان ۵ تا ۱۲ سال که واکسن نوبت دوم را تزریق کرده اند ۱۵ هزار و ۵۷۷ نفر یعنی ۹/۷ درصد بوده است.
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه تعداد کل واکسن دریافت شده در استان  سه میلیون و ۱۷۹ هزار و ۵۸۶ دوز بوده است.

وی گفت: واکسیناسیون نوبت اول نوجوانان در سطح استان تا کنون ۳/۸۹ درصد، نوبت دوم نوجوانان ۱/۸۳ درصد، نوبت اول ۵ تا ۹ سال ۴/۱۰ درصد، نوبت دوم ۵ تا ۹ سال ۴/۳ درصد، نوبت اول ۹ تا ۱۲ سال ۹/۲۶ درصد، نوبت دوم ۹ تا ۱۲ سال ۲/۱۳ درصد بوده است.

بنفشی خاطرنشان کرد: نوبت اول مادران باردار ۷۶ درصد و نوبت دوم نیز ۵۴ درصد بوده است.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha