• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403062919061
  • خبرنگار : 50294

مدیرکل اوقاف و امور خیریە استان عنوان کرد:

۹٦ درصد موقوفات استان کردستان دارای سند مالکیت هستند

۹٦ درصد موقوفات استان کردستان دارای سند مالکیت هستند

ایسنا/کردستان مدیرکل اوقاف و امور خیریە استان کردستان گفت: ۹٦ درصد از موقوفات متصرفی و منفعتی اوقاف استان کردستان دارای سند مالکیت هستند.

حجت‌الاسلام کاروند امروز (۲۹شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانە استان اظهار کرد: روز جمعە ۳۰ شهریور بە عنوان روز وقف در تقویم نامگذاری و یک هفتە بە عنوان هفتە وقف معرفی شدە است.

وی عنوان کرد: روز شنبە بە عنوان وقف و قرآن، یکشنبە بە عنوان وقف و اقتصاد پایدار، روز دوشنبە بە عنوان وقف و اخلاق، روز سەشنبە بە عنوان وقف اشتغال‌زایی و حمایت از خانوادە، روز چهارشنبە بە عنوان وقف و سلامت جامعە، روز پنجشنبە هم بە عنوان وقف امام زادگان گردشگری مذهبی و زیارت نامگذاری شدە است.

حجت‌الاسلام کاروند ادامە داد: در حال حاضر ۲ هزار ٥۹۱ موقوفە در استان کردستان وجود دارد کە یک هزار و ٥٤٦ مورد آن انتفاعی و غیردرآمدزا و یک هزار و ۲۷ مورد آن منفعتی است.

وی اضافە کرد: فرهنگ وقف از مصادیق امور خیر است، لذا تمام آن نیست و اموری همچون صدقات، تعاون و همکاری، نزورات، وصیت‌ها از مصادیق آن است و وقف بە عنوان یکی از مصادیق امور خیر اکمل آن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریە استان کردستان گفت: در حال حاضر در کل کشور ٨٥۰ نیت واقف شناختە شدە کە از این میزان ۳۰ نیت واقف در استان کردستان شناسایی شدە است.

اجرای ۷۲ برنامە بە مناسبت هفتە وقف در استان کردستان

حجت‌الاسلام کاروند عنوان کرد: بە مناسبت هفتە وقف ۷۲ برنامە در کل استان کردستان برگزار خواهد شد.

وی بە برنامەهای شاخص هفتە وقف اشارە کرد و افزود: همایش از تجلیل یاوران وقف و متولیان و خیرین، اجرای نیت واقفین در قالب بستەهای معیشتی، کمک بە بیماران دیالیزی، تهیە لوازم تحریر و ...، برپایی نمایشگاە عملکرد وقف، نشست‌های تخصصی وقف با اصناف، دانشجویان و سایر اقشار جامعە از جملە برنامەهای هفتە وقف است.

حجت‌الاسلام کاروند تصریح کرد: ٤۲ میلیارد تومان از محل موقوفات برای بازسازی مساجد استان اختصاص دادە شدە است.

وی خاطرنشان کرد: طی شش ماە گذشتە چهار میلیارد تومان برای کمک بە ماموستایان هزینە و در قالب طرح مهر ۲ هزار بستە لوازم التحریر اهداء شدە است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریە استان کردستان افزود: یکی از وظایف سازمان اوقاف حفظ عین موقوفە است و در حال حاضر ۹٦ درصد سند مالکیت موقوفات اخذ شدە و ٤ درصد باقیماندە آن مشکلات محدودە و حقوقی دارند.

وی ادامە داد: از مهرماە سال گذشتە ۳ هزار و ۳٥۲ برگ سند مالکیت اخذ شدە کە ۲هزار و ۹۳۹ مورد آن دارای سند اولیە و ٤۲۱ سند آن دفترچەای بودە کە تبدیل بە سند تک برگی شدە است، لذا امیدواریم تا پایان سال جاری پروندە اخذ سند مالکیت را در استان بە اتمام برسانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha