• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403062818147
  • خبرنگار : 50541

تجلی وحدت در ربیع الاول + فیلم

تجلی وحدت در ربیع الاول + فیلم

ایسنا/کردستان ماه ربیع الاول در کر دستان، به واسطه میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و هفته وحدت سراسر شور و شادی است و کردستانی‌ها با روش‌های مختلفی این ماه را جشن می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، یکی از خاص‌ترین این جشن‌ها، برگزاری جشن مولودی با همان جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) است که با تشریفات و اعمال خاصی برگزار می شود. البته جشن مولودی یا مولودی خوانی در سایر ماه های سال نیز در کردستان برگزار می‌شود اما در ماه ربیع الاول نمود بیشتری پیدا می کند.

کردستانی‌ها براساس منابع دینی خود، برگزاری این جشن را موجب خیر و برکت و افزایش رزق و روزی خود می دانند و به صورت ویژه آن را برگزار می کنند.

مراسم‌ مولودی‌خوانی‌ از زمان‌های گذشته در کردستان‌ مرسوم‌ بوده‌ و بسیار باشکوه و پرشور و شوق‌ برگزار شده است؛ زن و مرد، پیر و جوان، غنی‌ و فقیر با لباس‌های محلی کُردی در این مجالس شرکت‌ می‌کنند.

اجرای نوای «الله الله»، «حی الله»، «لا الله الا الله»، «یا رسول الله» و... همراه با دف، طنین خاصی به مجالس مولودی می دهد و طراوات بخش دل‌های عاشقان خدا و رسولش می‌شود.

ویژه برنامه فرهنگی هنری به مناسبت ۱۲ ربیع ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت با حضور مسئولان و آحاد مردم در پارک شانو مریوان برگزار شد.

فرماندار مریوان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: میلاد مسعود و فرخنده حضرت رسول خدا، حضرت محمد مصطفی (ص)، در ایران اسلامی و در جهان اسلام به نام هفته وحدت نام‌گذاری شده است.

اسماعیل احمدی، افزود: امسال، سومین سالی است که مردم شهر مریوان هم‌زمان با دوازدهم ربیع‌الاول، آغاز هفته مبارک وحدت را جشن می‌گیرند.

وی بیان کرد: جمعیت زیادی از مردم با برپایی بساط نقل و شیرینی، شادی و صلوات بر محمد (ص) را در این ایام جشن می‌گیرند و به ترویج فرهنگ وحدت می‌پردازند.

احمدی تاکید کرد: این رویداد بزرگ فرصتی است برای تقویت پیوندهای اجتماعی و فرهنگی در میان مردم و یادآوری ارزش‌های انسانی و اسلامی در جامعه.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha