• پنجشنبه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401012514481
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان:

تنها درآمد کتابخانه‌ها از شهرداری و کمک‌های مردمی است

 تنها درآمد کتابخانه‌ها از شهرداری و کمک‌های مردمی است

ایسنا/لرستان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: تنها درآمد کتابخانه‌ها از شهرداری و کمک‌های مردمی است.

فرشته طهماسبی در دیدار با فرماندار جدید الیگودرز، اظهار کرد: در سطح شهرستان الیگودرز سه باب کتابخانه شهری و یک باب کتابخانه روستایی وجود داشته که با توجه به وسعت شهرستان و همچنین وجود چند شهر و تعداد بالای روستای موجود در سطح این شهرستان، توسعه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی بسیار ضروری است.

وی تصریح کرد: عنایت به محدود اعتبارات ساخت‌وساز کتابخانه جدید و همچنین زمان‌بر بودن این موضوع، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان این آمادگی را داشته تا در صورت واگذاری حق انتفاع ساختمان در شهرهای بدون کتابخانه و روستاهای با جمعیت بالا، نسبت به تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه اقدام کند. همچنین در صورت واگذاری زمین از طرف اهالی و خیرین، پیگیری لازم جهت تخصیص اعتبار و تعریف پروژه جدید نیز از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی صورت خواهد پذیرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان ضمن انتقاد از برخی از شهرداری‌ها برای کمک به کتابخانه‌های عمومی، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از شهرداری‌ها نسبت به کتابخانه‌ها در خصوص پرداخت سهم قانونی نیم درصد، کم‌لطفی می‌کنند و این در حالی است که تنها درآمد کتابخانه‌ها از شهرداری و کمک‌های مردمی است و این درآمد صرف امور جاری قبض آب، گاز و برق و ... می‌شود.

امیر دالوند فرماندار الیگودرز نیز در این دیدار، اظهار کرد: اگر فرهنگ کتاب‌خوانی نهادینه شود، جامعه رو به پیشرفت و توسعه سوق پیدا می‌کنند. ذهنی که با کتاب آشنا شده باشد ذهنی بیدار است و ذهن بیدار جامعه را هم بیدار و آگاه می‌کند.

وی تصریح کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که اعضاء و مراجعه‌کنندگان به این باور برسند که کتابخانه امن‌ترین و آرام‌ترین مکان برای مطالعه بوده و در این صورت والدین می‌توانند به خیال راحت فرزندان خود را به سمت کتابخانه سوق دهند.

فرماندار الیگودرز خاطرنشان کرد: از سرپرست جدید اداره کتابخانه‌های عمومی الیگودرز انتظار می‌رود با استفاده از اهرم‌های مختلف و ایده‌های ابتکاری نوآورانه، میزان گرایش به کتابخانه را در میان عموم مردم افزایش دهد.

دالوند اضافه کرد: با توجه به اهمیت فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی خواستار نامگذاری میدان و یا خیابانی به نام کتاب در شهر الیگودرز شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha